Gå til innhold

Ettermiddagens MP


Anbefalte innlegg

Robert Øystein og undertegnede var ute og lufta oss i Bodø såklart.. ;)

 

2 stk Starfighters og 1 F-35 ble valgt for litt formasjonsflyging.

 

idwAKBm.jpg

 

På takeoff ser jeg at Afterburner lyser igjennom "Gjeller" bak.

Første gangen jeg har lagt merke til dette. Kult?

 

eiSuSC8.jpg

 

Øystein limer seg på.

 

TkEjzOU.jpg

 

Robert på tur inn.

 

AJaC0No.jpg

 

Vi kjører ett par løse 8 tall rundt Bodø før tandemlanding.

 

Håper bildene falt i smak..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Åiåiåi, dette har æ ikke lagt merke til før, så her måtte det testes :

 

tst1.jpg

Signerte ut en aluminiumsutgave anno 60-åra, og ba om takeoffklarering i skumringen.

 

tst2.jpg

Uten hensyn til Bodøs innbyggere ga æ full etterbrenner hele veien, og så langt kunne æ ikke se noen lekkasjer.

 

tst3.jpg

10tusen fot, etterbrenneren skyver meg videre oppover, men motordekslet viser ingen tegn på løse nagler eller farlige sprekker.

 

tst4.jpg

Passerer 30tusen fot, etterbrenneren drønner med full styrke og flyet skjelver i den bratte stigningen. Aluminiumen et potte tett, ikke en lysstrimle slipper ut.

 

tst5.jpg

Flater ut og har allerede Lofotveggen under meg, og da!!! ...det skinner i skjøtene på motordekselet. Ingen varsellamper er tent i cockpit, men det er tydelig noen sprekker som ikke skal være der.

 

tst6.jpg

Returnerer omgående til Bodø AB, og leverer flyet i vedlikeholdshangaren. Der er crewchief og mekanikere i ferd med å sjekke problemet. Håper å finne ut hva som skjer, vi kan jo ikke fortsette å fly høy beredskap med en våpenplattform som holder på å revne under litt oppvarming :o .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...