Gå til innhold

Kopiere FSX over til en større SSD harddisk ?


Kenneth Sivertsen

Anbefalte innlegg

Hei.

I min nye gamer pc fra Komplet har jeg kun igjen 2 GB av 102 GB på C disken som er en SSD-disk ( har MYE Add-ons ++ langt inn i FSX). Vet at man kan kopiere alt av innhold over til en større SSD disk.......men vil alle filer legge seg på rett plass i FSX ++ ? (har MYE plass på disk D som ikke er en SSD disk )

 

Snakket med en i databutikken Startit i Stavanger , men han kunne ikke garantere at FSX ville fungere 100% etter denne kopiering over til en større SSD disk.

Noen som har erfaring med dette ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Skal du en en liten mulighet for dette så må den nye disken ha samme stasjonsbokstav og ikke ligge på c:\\disken

Før du kopierer over noe som helst gå inn på disk roten gå på egenskaper og attributter og sørg for at ikke noe er skjult eller skrivebeskyttet før du kopierer det over

Da er det en mulighet for at dette kan fungere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det skal fungere uten problemer så lenge ingen av diskene er skrivebeskyttet som Robert nevner. Jeg gjorde akkurat det samme da jeg fant en god WD Raptor disk på en gammel PC jeg brukte til FS tidligere.

Eneste som kan skje er at disken får en annen stasjon bokstav og da må du endre dette til stasjon bokstaven FSX opprinnelig ble installert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort dette et par ganger (FSX vokser fortere enn guttungen min), men for sikkerhets skyld alltid gjort det ved å klone den gamle disken. Da får man garantert en eksakt kopi (inkl systemfiler, hidden etc).

 

Men ja, det holder nok å kopiere over alle filer, og sørge for at stasjonsbokstav er den samme etterpå. Så lenge man bare kopierer (og kopierer rett vei) er jo dette heldigvis noe som er ufarlig å teste.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...