Kenneth Sivertsen Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 [video:youtube] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Hansen Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Tja, det er jo ikke så utrolig. For det første er store deler av ATPL-pensumet ting du trenger å vite for å være en PASSASJER-transportør. Gjennom vær, balanseutregninger, rutevalg/kartlære, radiokommunikasjon og alt som hører til som en kommersiell pilot. For det andre er jo en Boeing 737 en rimelig enkel sak å fly, som sikkert dere flight-simmere vet ganske greit er takeoffen rett fram, flyet oppfører seg rimelig tilgivelig og det viktigste av informasjon vises på skjermen. Så jeg skjønner ikke hvorfor det er så "utrolig" *sånn sett* - det mest utrolige er jo at forsikringsselskapene har godtatt at et passasjerfly ble brukt til en slik flyvning, at flyplassen har tillatt det, at byens styresmakter har godtatt at han flyr over potensielt bebyggede områder osv.... At papirmølla har godtatt det, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 For det andre er jo en Boeing 737 en rimelig enkel sak å fly' date=' som sikkert dere flight-simmere vet ganske greit er takeoffen rett fram, flyet oppfører seg rimelig tilgivelig og det viktigste av informasjon vises på skjermen.[/quote']Tja, take-off'en er nå én sak, men landingen er som regel en noe mer kompleks oppgave. Nå har ikke jeg flydd noe større enn en Cirrus, men min erfaring er at det å lande et fly i virkeligheten er noe ganske annerledes enn å lande i en flysimulator. Det sa jo til og med instruktøren i videoen. Det har ikke nødvendigvis så mye å gjøre med hvordan flyet oppfører seg i luften, men når man flyr et ordentlig fly så får man helt andre sanseinntrykk enn når man flyr i en simulator. Når man skal lande en 737 på ordentlig så går det plutselig opp for en at man flyr rett mot bakken i 300km/t. Forøvrig så sier jeg som deg, Mari. Det er egentlig ganske utrolig at et forsikringsselskap har gitt grønt lys til at noen med så lite opplæring skal lande et fly som koster 500 millioner kroner :crazy: Vi får håpe sikkerheten hadde førsteprioritet under all flygingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Regner med det var sikkert Satt jo en instruktør klar til å ta over når som helst, pluss en ekstra instruktør på klappsetet (så jeg i noen bilder). Jeg tror (men vet ikke, hehe) at instruktøren som satt på klapp sjekket at instruktøren i venstresetet gjorde jobben, siden den egentlig skulle sjekkes av han i høyresetet (rett meg om jeg tar feeeil). Utrolig kult program og kult at han faktisk fikk lov til å prøve å fly maskinen. Litt imponert over den rotor mac kvakk landingen han fikk til, selv med spoilers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 egentlig ganske bra å lese hele PPL-pensum, bestå eksamen, ta alle flytimer og fly opp - også innenfor den måneden.. Så det må ha vært hektisk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Agnor: Kanskje det var det den ekstra instruktøren gjorde, ja. Det tenkte jeg ikke på. Men jeg lurer også litt på hvordan de spente fast han kameramannen som sto ved siden av... Tore: Jeg tror ikke han fløy opp til PPL (hvis det var det du mente), men han fløy fram til og med første solo. Men uansett, imponerende var det. Læringskurven var nok ganske bratt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.