Gå til innhold

FLG 2013 Sept 13-15


Agnor Bertheussen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vil med dette ønske alle velkommen til årets FLG. Jeg ønsket å starte en ny tråd om dette eventet da den gamle allerede inneholdt 7 sider med lite relativ info om akkurat dette. Denne info kjøres på begge sim forum så vi er sikker på at alle får det med seg.

 

Jeg ønsker først å takke Geir Finstad og resten av gjengen for innsatsen på tidligere event. Jeg håper vi klarer å levere like bra som det dere har gjort. Takk for tilliten for FLG 2013.

 

 

Følgende informasjon har jeg å gi dere pr. dags dato.

 

Foreløpig crew: (Ansvars område er ikke 100% satt enda)

 

-Kjetil Mathisen

-Jan Kristensen

-Stian A Hoddevik

-Steinar Grindstein

-Tom Knudsen

-Reidar F. Frydenlund (Vatsim event koordinator)

 

Det aktuelle lokalet som vi ønsker å gjennomføre treffet på, vil kunne huse både LAN og overnatting under samme tak. Vi ønsker å gjennomføre treffet på Best Western hotel på LetoHallen som ligger rett ved E6 ved Dal (et par mil nordover fra Gardermoen for dere som er usikker). Vi skal forsøke å innhente tilbud for dere som ønsker overnatting denne helgen. Mer info om dette vil også komme fortløpende.

 

Vi setter forsiktig dato fra fredag 6. til søndag 8. September.

(Denne datoen kan bli forskjøvet med en uke framover) Denne datoen er 99% sikker.

 

 

Føler du at du kan bidra med noe, så si ifra.. Kom med forslag og ønsker..

 

Vi er igang!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være meeeegeeeet lurt å låse datoen !!

Dette har med både jobb og ikke minst; Å skaffe seg en rimelig flybillett. Så lenge dere skriver dette slik som dere gjør nå; Med at dato kan forskyves, så er dette ikke aktuelt for meg, dessverre. Men et flott tiltak som støttes 100 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter på 100% sikkerhet med tanke på avtaler før vi låser den datoen helt. Dette får vi svar på innen bare et par dager tenker jeg.. Hadde det ikke vært for at det er 99% sikkert at vi kan avholde eventet 6-8, så hadde jeg ikke postet dette enda. Jeg tenkte kanskje det hadde vært greit å si ifra så tidlig som mulig om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at noen tar pinnen videre :)

 

For meg er FLG nærhet til Gardermoen et must for at eg skal bli gira. Forstår at ting som økonomi spiller inn på lokaliteter. For meg er det vatsim biten som er magnet, sitte sammen, på flyplassen, høre på real atc osv. Mye av de følelsene mister man milevis fra flyplassen.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle..

 

Jeg håper at admin/moderator kan forandre dato på overskriften til denne tråden.

 

[color:#FF0000]Endelig dato for eventet har blitt satt til 13-15 September!![/color]

 

Jeg og Jan har vært på befaring hos Letohallen nå. Etter litt mailing fram og tilbake, så har vi nå den glede av å fortelle at vi har et 600kvm lokale til vår disposisjon. Dette skal bli bra.. Vi har innhentet følgende avtaler til de av dere som vil overnatte på hotell.

 

-Enkeltrom: 845,-

 

-Dobbeltrom: 995,-

 

Ved booking av rom, oppgi at du er deltager i FLG2013

http://www.letohallen.no/

 

Vi er enda i full sving med å planlegge eventet, så info om aktiviteter vil nok oppdateres etterhvert.

 

For påmelding følg denne linken

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemmesiden til FLG for i år, så postet vi at de ti første deltagerne som registrer seg for FLG2013, får 20 min gratis flight i B737 simmen. "Norwegian737Project"

 

Gratulerer til følgende ti personer:

 

-Christian Ramberg

-Oddvar Johan Martinsen

-Patrick Haakonsen

-Per-Kristian Jensen

-Cato Horten

-Marius Balsnes

-Erik Midbrød

-Vegard Hauan

-Marius Moberg

-Mathias Davies

 

Mer info om helgen kommer etterhvert. Vi holder enda på å utarbeide planene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig, en kompis av meg sendte pc utstyret sitt med bussen dagen før han selv hoppet på flyet, for så å hente PC når han var ankommet OSL..

 

Kjenner du noen her borte i øst, så kan du jo få denne personen til å hente PC på Gardermoen når bussen ankommer..

 

Jeg bor rett i nærheten av OSL, så jeg hadde sikkert kunnet hente utstyret ditt, å lagre det til du kommer selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kanskje noen av dere har fått med dere, så har der vært problemer med å få booket seg hotell rom for denne helgen. Etter en del frem og tilbake for å få ordnet dette, ser vi følgende for oss..

 

#1 For dere som ønsker det, så er dere selvfølgelig velkomne til å skaffe overnatting på hotell om der skulle bli noe ledig på Best Western Letohallen. Det virker som at det går noe opp og ned med hva som er ledig denne helgen her, så kontakt gjerne hotellet direkte. Her kan vi dessverre ikke hjelpe dere så veldig mye.

 

#2 Vi har diskutert dette mellom oss nå, og har besluttet at for de av dere som ønsker det, så er dere velkomne til å ta med dere sovepose m.m, så overnatter dere i FLG lokalet.. Steinar Grindstein er vakt ansvarlig. Beslutningen kom etter at vi så at hotellet ikke kunne lengre levere overnatting til de av dere som trengte det. En annen ting, er at med at de som ikke ønsker det, trenger ikke tenke på kostnadene en hotell overnatting medbringer denne helgen. Da skulle en tro at flere av oss har råd til å bli med på dette.

 

#3 Om du trenger skyss til FLG lokalet, så anbefaler vi følgende.. Om du kommer med tog, så anbefales det at du kommer til endten Dal stasjon, eller Gardermoen. Kommer du med fly, så henter vi deg fra Gardermoen. Ta kontakt, så blir du hentet av en av våre "fly verter" denne helgen, Anneli eller Marie. Ring/sms meg på 90 41 36 06 om du trenger skyss, så setter jeg deg på liste.

 

Mere info fortløpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer litt mer informasjon om helgen.

 

*Når dere ankommer fredag 13'de så må de av dere som trenger skyss til Letohallen kontakte meg på 904 13 606. Vi vil ha en bil som kjører. Har plass til fire stk i slengen.

 

* Ha med deg en nettverks kabel. Minimum 5 meter tenker vi. Har du lengre kabel, så gjør ikke det noe.. Her er det bedre med litt for mye enn for lite.. Vi setter opp tre rader med bord der vi setter ut en nettverks switch pr. bord.

 

* De av dere som er under 16 år må kontakte meg på 904 13 606 for tilsendelse av et brev som dere må få signert av deres foreldre, for så å ta med.

 

* Headsett eller høyttalere til simmen din bestemmer dere selv så lenge volumet tilpasses etter hensyn til andre.

 

* Har fått spm om mulighet for å ta med hjemme cockpit av ulike slag til FLG, og det er dere selvfølgelig velkommen til. Jo mere utstyr vi har å vise til, jo mere har vi jo å vise hobbyen vår til besøkende denne helgen.

 

* En stor messe som skulle gå samtidig denne helgen er blitt avlyst på Lethohallen denne helgen. Dette har gitt Hotellet mulighet til booking av rom. Her er visstnok mange rom ledig noe som gir en bra pris for de som ønsker å benytte seg av dette.

 

Program for FLG 2013 – flere aktiviteter vil komme og forandringer kan og vil nok skje. PS! Sitter du inne med en ide for FLG aktiviteter, så ta mere enn gjerne direkte kontakt med meg/oss så fort som mulig!

 

Fredag

17:00 – FLG åpnes og FLG-Crewet vil holde briefing!

18:00 – Offisiell åpning av 737 simulator ved kapt Ola Gievær.

18:30 – Gratis flyging starter for de som er kvalifisert for dette.(premie for de 10 første påmeldte)

20:00 – Utleie av 737 simulator starter, denne vil gå 24h, hele FLG

20:30 – Vatsim Brief for ATC

21:30 – Restauranten stenger(buffet)

 

Lørdag

10:00 – VATSIM – Oslo Gardermoen Realtime starter!

11:00 – Foredrag /presentasjon Flight Experience Norway’ 737 simulator – Hvordan og hvorfor bygger man seg en simulator?

13:00 – Besøk i Gardermoen-tårnet ( max 6 deltakere, disse blir trukket fredagskvelden)

20:00 - Kåring av årets simmer v/ Benjamin Hennes

21:30 – Restauranten stenger

 

Søndag

00:00 – Oslo Gardermoen Realtime er over

16:00 – FLG 2013 er slutt!

 

 

Info fra restauranten på Letohallen Hotell

Vi har helgen 13.-15. september lunch servering fra kl. 12-14

Det vil fortrinnsvis være en lunchbuffet med kalde og varme retter + dessertbord à kr. 175, -pp

Middag serveres normalt fra kl 17.30 til 21.30 og vil sannsynligvis også være en middagsbuffet denne helgen – pris kr 250, -pp

 

Vi står i fare for å måtte kansellere Gardermoen Realtime i år pga for lite påmeldte ATC.. Dette ser vi på som veldig beklagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle deltakere på FLG som er under 16 år må ta kontakt med meg på telefon 47 31 10 80 eller på epost

st-alex@online.no fortløpende for tilsendelse av samtykkeskjema.

 

Dette skjema må jeg sende til dere på epost slik at dere får deres foresatte til å skrive under dette.

 

Dette skal fremvises ved oppmøte på FLG. Deltakere under 16 år som ikke har dette skjema må vi desverre nekte adgang selv om dere har betalt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...