Gå til innhold

Null interesse for ATC på FLG?


Reidar Fredrik Frydenlund

Anbefalte innlegg

Er det virkelig null interesse for ATC å melde seg på FLG? Samme med piloter?

 

Vi er ikke store gjengen i Norge, og da synes jeg virkelig at vi burde samles en gang i året, og arrangere Gardermoen Real Time.

 

FLG arrangeres 13.-15. sept.

 

La oss gjøre FLG og VATSIM like bra som i fjor?

 

For påmelding; Påmelding FLG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim, FLG arrangeres på Letohallen som ligger ca 1,5 mil nord for OSL. Alternativet om ikke vi hadde tatt over hadde sansynligvis ikke vært i nærheten av OSL i det hele tatt. Da hadde det sansynligvis vært på Kjeller om jeg husker rett.

 

Vi har ansatt en person som skal være sjåfør for å hente folk opp fra OSL og nærmeste tog stasjoner til treffet hele dagen slik at ingen skal være nødt til å føle at avstander og transport blir for mye.

 

Jeg håper ikke dere gir dere bare for at vi ikke har klart å arrangere noe litt nærmere enn dette i år. Dette har mye å gjøre med avtaler vi klarer å diskutere oss frem til. Noen fortjeneste på FLG blir der ikke på langt nær, men vi ønsker jo å holde tapet noenlunde innenfor rimelighetens grense, derfor må en ta avtalene som blir gunstigst.. Hadde vi visst hvor mye en kommer til å gå i tap på dette arrangementet, så hadde vi nok aldri meldt oss frivillig til å arrangere dette. Men nå er det gjort uansett, så jeg håper virkelig at simulator samfunnet klarer å stille opp for å gjøre dette til en minnerik helg som så mange gang før.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at fly-samlinga har stått til disposisjon, har vi ikke hørt noe som helst om. Dette trodde vi i begynnelsen hadde vært den aller beste plassen å arrangere et FLG på, men samtaler med flere nøkkel personer under planlegging, har ført til at man har blitt anbefalt å ikke kjøre noe FLG på fly-samlingens lokaler. Detaljene rundt dette husker jeg ikke, men å kontakte fly-samlingen var første prioritet i begynnelsen av planlegningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg tror at det og gjennomføre et FLG uten tap er vanskelig, det kan jeg se på mine egen erfaringer.

 

Men et FLG bør gjennomføres med fokus på brukerne og ikke på egne interesser, det er en vesentlig forskjell, og jeg håper det ikke er slik at dere bruker FLG for og promotere simmen deres, men at simmen er der for deltagerne.

 

Flysamlingen er helt klart beste arena for FLG, men det må komme noen klare dokumenter fra ledelsen der oppe som viser at dere har lov til og gjennomføre slike arrangementer , de har ikke jeg sett tidligere i hvert fall. Og blir ikke dette FLG en suksess så må vi sette oss ned og se om "Merkevaren" FLG som vi har brukt år på og bygge opp, skal bare dø ut, eller så må man klemme til noe Jævl..... og lage et skikkelig FLG igjen.

 

Men jeg håper at alle er positive og støtter opp om årets FLG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLG Kjøres i år på samme måte som vi tidligere har erfart gjennom ditt regi Geir. Vi ønsker alle mann å kunne klare å levere like bra som det du har klart å gjøre tidligere. Det at simulatoren oppholder seg i samme bygning som FLG vil avholdes i, har bidratt til at vi har klart å utarbeide prisene for leie av lokalet som vi har klart å ordne til eventet.

 

Pris for utleie av simulatoren vil være pålydende 300,- pr. time pr. person gjennom hele denne helga. Denne prisen har blitt satt for at ingen skal være nødt til å føle at de ikke har råd til å ta denne muligheten og flest mulig skal kunne få prøve en full size simulator, samt kunne ta seg en litt lengere tur enn bare å bli satt på finale ett eller annet sted, for så å bytte med noen andre. Så ei her heller har man satt FLG som noe tribune som skal kunne bringe inn noe overskudd. Alt som vi skulle eventuelt kunne få inn her, går til å kunne klare å dekke utestående til FLG arrangementet.

 

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...