Gå til innhold

Lite aktivitet på flightsim.no?


John Martin

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har kommet tilbake til forumet etter flere år med pause. Har bestemt meg for å ta opp flyvingen igjen for å prøve å mestre det skikkelig.

 

Det første jeg legger merke til på siden her er at aktiviteten har dabbet veldig av. Begynner folk å bli lei? Er det mindre flyving nå enn før?

 

Et av mine mål er jo å bli såpass stødig på flyvingen og alt rundt, slik at jeg kan være med å spille i multiplayer eller VATSIM, men får jo nesten inntrykk av at det ikke flys så mye nå lenger?

Eller har folket flyttet til et annet forum?

 

Noen tanker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter litt i samme båt som deg. Prøvde meg litt for noen år siden, men la det til sides. Nå har jeg fått dilla igjen og har rigga meg godt til på "gutterommet". Lek og lær sier bare jeg:)

 

For underholdningens del så kan du ta del i VA, søk deg inn på en divisjon som passer deg. Eller bare kjøp AirHauler å fly med en grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at mange, som meg, har "flyttet" til utlandet. Det finnes mange flotte forum og FS miljø på utenlandske sider.

 

Som nevnt over så finnes det et naboforum også, men jeg synes generelt at aktiviteten på begge de norske forumene er veldig lav(ikke veldig flink til å bidra selv). De to norske forumene har ikke tilsammen den samme aktiviteten som det var her i glansdagene. Det er veldig synd, men utviklingen har nå en gang beveget seg i den retningen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En årsak til den lave forumaktiviteten er kanskje de stadig flere norske FS-realterte gruppene som finnes på Facebook. Og det er vel forståelig at folk bruker FB isteden for et forum når de har noe å ta opp. Spør man om noe på FB får alle i gruppen en varsel, og vanligvis får man svar nesten med en gang. Det er lettvindt å publisere bilder, lenker og filer, og gidder ikke folk kommentere, får man i det minste noen 'likes', i motsetning til 0 respons her på forumet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aktiviteten dabbet av etter at det ble moderert med jernhånd her inne en stund, av en som absolutt ikke burde vært moderator, noen flyttet til naboforumet, andre gadd rett og slett ikke mer når miljøet ble så dårlig.

 

jeg tror ikke aktiviteten her og på naboforumet sammenlagt er like stor som den var her tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her, ja.

 

Var jo ikke helt dødt her inne, nei :)

 

Høres bra ut at det fortsatt er litt aktivitet ihvertfall. Da er det bare å finpusse på flyvingen, og se om man finner seg en VATSIM "klubb" å bli med i etter hvert.

 

Finnes det oversikter over slike? eller er det noen som har forslag til en norsk klubb som er "nybegynner vennlig"? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller for å si med Rolv Wesenlund: Man har ikke mer moro enn det man gjør med seg selv. Personlig så finner jeg DETTE forumet mest nyttig. Jeg legger ikke inn så mye om hva jeg holder på med e.l., men mest bruker jeg forumet til å få belyst ting som jeg har problemer med. Eller som andre spør om og som jeg har løst ved egen og/eller andres hjelp. Og svarene kommer som regel i løpet av minutter. Det er alltid noen som vet noe om noe. Dette har medført at jeg har en sim som glir ganske bra på 32 FPS, selv i ganske tette sceneries. Svært nyttig.

Det eneste jeg nå har problemer med er å fly 'on line'. Jeg finner ikke ut av SquawkBox og tilhørende verktøy, men jeg har antakelig lest litt for lite.

Derfor er FLIGHTSIM.NO min foretrukne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tja, flightsim.no har vel forandret seg i takt med alle andre ting i samfunnet..

Facebook er for meg ingen option.

Jeg gidder ikke lese hvor mange gjester og hvor mange kjøttkaker de har til middag.

Facebook kontoen vurderes fortsatt som en sak for sletting.

 

Selv var jeg mest aktiv på Flight3 Avsim.com for 10 år siden.

Helt til den store Hacker saken.

 

I dag er faktisk Fligtsim.no det mest leste forum fra meg, da det har blitt gjort så mye kjempefin support her på de nyeste flightsims, og greie folk som bidrar med sitt.

 

Lars Peter.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mulig, Olaf, så skulle Flightsim.no's forum vært moderert VELDIG mye hardere når det stod på som verst her inne for en del år siden. Det har alltid vært et problem her at folk ikke kan/vil oppføre seg, og da nytter det ikke med Hakkebakke/Kardemommeby-regler. Det har de fleste med vett i pannebrasken sett, og resultatet er at folk drar andre steder.

 

Miljøet her inne har blitt stadig mindre på grunn av mange grunner, og mangel på moderering er en av de. Av andre grunner kan man nevne håpløst utdaterte policies/regler (ikke høyere enn 800x600 i størrelse på bilder, kan ikke bruke Gmail/Outlook.com som mailadresse i profil etc) i tillegg til et av mine store "pet peeves", nemlig at alt som ikke er MSFS blir mer eller mindre bevisst og aktivt motarbeidet. Jeg er en av flere som har fått direkte flåkjeft for å poste f.eks. IL2 Sturmovik-screenshots.

 

I tillegg er det sommer, noe som også har sitt å si for aktiviteten på diverse fora. Ting tar seg nok opp til høsten igjen, men det vil aldri komme opp på nivået som var her inne før.

 

For MSFS-folk er flightsim.no en ressurs. For så godt som alle andre er det like relevant som en syklende fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv på Face, men mest for privat bruk. Men det er opprettet en FSX-gruppe der som etter min mening, er temmelig meningsløs. Et eller annet bra dukker opp der, men dette er som oftest parallellkjørt også her og helt sikkert også flere plasser. Budskapet mitt er at man ikke går glipp av så særlig mye ved å ikke være på FB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det du sier, Birger.

 

Flightsim.no er et flott sted og har vært svært lenge på nettet og det kommer det nok til å være en god stund fremmover.

 

Det er jo veldig mye forskjellig folk som bruker forumet og det er ikke til å komme unna at det vil oppstå uenigheter. Kunsten er bare å prøve å beholde roen og oppføre seg på en noenlunde respektfull måte ovenfor andre så går alt helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...