Jump to content
Sign in to follow this  
Marius Granli

ENVA_TWR + APP onsdag 17/7 kl 19-21 lokal tid

Recommended Posts

Hei :)

Jeg og Sivert holder trykket og kjører ny trening på VATSIM førstkommende onsdag 17/7 fra 1900 til 2100 lokal tid.

 

Både IFR og VFR er velkommen, håper dere tar turen opp til/ned fra Trøndelag ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

*Pust med magen*

 

Wow, det kom mange fly, gitt :D Tror jeg telte rundt 10 IFR/VFR enten på, rundt eller i direkte forbindelse med Værnes på en gang i kveld!

 

For min del ble det en del rot, men det var veldig lærerikt ;) Tusen takk til alle som kom! Sees neste gang :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Den j.... FSX gikk i stå ikveld....men halv ti ja....da va alt vel og alt var over.Men da hadde mine passasjerer bytta selskap for å komme seg sydover og Kjos ba meg pakke snippsekken å snaske meg hjem og i seng:D

Får trøste meg med det var leeeenge siden med en Fatal Error:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merket at når du sa at jeg hadde trafikk kl 8, så var den faktisk kl 12 for meg. Møtte helikopter som kom fra Trondheim når jeg var på vei mot Hommelvik.

Om du tenker på himmelretning vet jeg ikke, men jeg så først ut mot kl 8 for meg uten å se noen. Så så jeg helikopteret rett foran meg, og tenkte det var den.

 

 

En annen ting. Trenger hjelp til å få vist flyene noenlunde riktig. Har bare SQB_VIP visning på de fleste. Ei Widerøemaskin var en trekantform. Hvor finner jeg løsning på dette?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Merket at når du sa at jeg hadde trafikk kl 8, så var den faktisk kl 12 for meg. Møtte helikopter som kom fra Trondheim når jeg var på vei mot Hommelvik.

Jepp, jeg husker den. Med tanke på hvordan du fløy ut så hørtes kl 12 riktig ut, og da går det an at jeg rett og slett sa feil til deg. Beklager det!

 

Jeg var nok helikopteret :P Jeg så deg ikke pga. det dårlige været.

Kjekt med helikopter og. Har hatt tre treninger og vært borti både militærfly, småfly og "vanlig" passasjerfly. Med både IFR og VFR, patterns osv.

 

Har renskrevet en del notater når det kommer til fraseologi. Og jeg må understreke hvor stor pris jeg setter på at dere gidder å stikke innom når vi har trening :D Når neste blir vet jeg ikke, vi får se om Sivert holder ut enda ;)

 

PS: Dere må gjerne skrive tilbakemeldinger til meg direkte hvis dere vil, og kom gjerne med råd og innspill! Flere av dere som var der sist skrev noen ord til mentoren min, og det tror jeg er verdifullt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dette hørtes jo spennende ut. Har kommet tilbake til FSX etter mange år pause. Sist jeg spilte, så turte jeg aldri å prøve meg på VATSIM, men med bedre utstyr og litt bedre kontroll nå, så kanskje man skulle prøvd seg :)

 

Får si ifra i god tid før neste gang, så skal jeg se om jeg våger meg innpå ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spennende, ja! Synes VATSIM er topp, det øker realismen noe vanvittig. Jeg flytter på hybel på i august, og har dermed blitt nødt til å selge simulatoren min. Derfor vil jeg gjerne fortsette som ATC ;)

 

Synes absolutt du bør prøve deg, de aller fleste ATC-er er forståelsesfulle mot nye piloter. Hvis du vil så kan vi ta oss en runde på TS eller Skype og trene litt først :) Skal si ifra når jeg vet noe mer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, det kunne jo vært kjekt.

Er ikke fullt så stødig på flyve delen enda. Holder forsatt på å friske opp på flyvingen, navigeringen og instrumentene. Er litt reising frem og tilbake nå i sommer, så får ikke spilt så mye som kan kanskje hadde ønsket, men det blir! ;)

 

Har man et realistisk mål om å logge på VATSIM, så får man jo enda en grunn til å prøve å lære seg det raskest mulig. Må bare få meg en ny Yoke, siden den jeg nylig kjøpte har for mye dødgang til venstre. Men ny er bestilt! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bare si ifra i alle fall ;)

 

Vi er forresten snart klare for ny trening :) Hvis en er usikker på hvordan en skal gjøre det, kan en stille seg på Ørlandet, for eksempel, og høre på frekvensen til Værnes. Der jeg startet i alle fall... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, skriv i kommentarfeltet! De aller fleste ATC-er er tålmodige og hjelper gjerne til med enkel "undervisning" på privatchat mens du flyr/snakker med dem.

 

Håper å se dere i morgen, og: Skriv ned alt dere lurer på, det er bare å spørre ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanskje jeg kan komme med et lite spørsmål her da :-) holder på med en del lesing og tutorials. Har skjønt det meste med VFR, men er jo alltid i USA disse guidene tar utgangspunkt i. Hvor kan jeg finne VFR kart for Norge? Hvis jeg for eksempel vil fly ENVA - ENBN VFR og gjør det så realistisk som mulig? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...