Gå til innhold

ENVA_TWR + APP onsdag 17/7 kl 19-21 lokal tid


Marius Granli

Anbefalte innlegg

 

Den j.... FSX gikk i stå ikveld....men halv ti ja....da va alt vel og alt var over.Men da hadde mine passasjerer bytta selskap for å komme seg sydover og Kjos ba meg pakke snippsekken å snaske meg hjem og i seng:D

Får trøste meg med det var leeeenge siden med en Fatal Error:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket at når du sa at jeg hadde trafikk kl 8, så var den faktisk kl 12 for meg. Møtte helikopter som kom fra Trondheim når jeg var på vei mot Hommelvik.

Om du tenker på himmelretning vet jeg ikke, men jeg så først ut mot kl 8 for meg uten å se noen. Så så jeg helikopteret rett foran meg, og tenkte det var den.

 

 

En annen ting. Trenger hjelp til å få vist flyene noenlunde riktig. Har bare SQB_VIP visning på de fleste. Ei Widerøemaskin var en trekantform. Hvor finner jeg løsning på dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket at når du sa at jeg hadde trafikk kl 8, så var den faktisk kl 12 for meg. Møtte helikopter som kom fra Trondheim når jeg var på vei mot Hommelvik.

Jepp, jeg husker den. Med tanke på hvordan du fløy ut så hørtes kl 12 riktig ut, og da går det an at jeg rett og slett sa feil til deg. Beklager det!

 

Jeg var nok helikopteret :P Jeg så deg ikke pga. det dårlige været.

Kjekt med helikopter og. Har hatt tre treninger og vært borti både militærfly, småfly og "vanlig" passasjerfly. Med både IFR og VFR, patterns osv.

 

Har renskrevet en del notater når det kommer til fraseologi. Og jeg må understreke hvor stor pris jeg setter på at dere gidder å stikke innom når vi har trening :D Når neste blir vet jeg ikke, vi får se om Sivert holder ut enda ;)

 

PS: Dere må gjerne skrive tilbakemeldinger til meg direkte hvis dere vil, og kom gjerne med råd og innspill! Flere av dere som var der sist skrev noen ord til mentoren min, og det tror jeg er verdifullt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes jo spennende ut. Har kommet tilbake til FSX etter mange år pause. Sist jeg spilte, så turte jeg aldri å prøve meg på VATSIM, men med bedre utstyr og litt bedre kontroll nå, så kanskje man skulle prøvd seg :)

 

Får si ifra i god tid før neste gang, så skal jeg se om jeg våger meg innpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, ja! Synes VATSIM er topp, det øker realismen noe vanvittig. Jeg flytter på hybel på i august, og har dermed blitt nødt til å selge simulatoren min. Derfor vil jeg gjerne fortsette som ATC ;)

 

Synes absolutt du bør prøve deg, de aller fleste ATC-er er forståelsesfulle mot nye piloter. Hvis du vil så kan vi ta oss en runde på TS eller Skype og trene litt først :) Skal si ifra når jeg vet noe mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne jo vært kjekt.

Er ikke fullt så stødig på flyve delen enda. Holder forsatt på å friske opp på flyvingen, navigeringen og instrumentene. Er litt reising frem og tilbake nå i sommer, så får ikke spilt så mye som kan kanskje hadde ønsket, men det blir! ;)

 

Har man et realistisk mål om å logge på VATSIM, så får man jo enda en grunn til å prøve å lære seg det raskest mulig. Må bare få meg en ny Yoke, siden den jeg nylig kjøpte har for mye dødgang til venstre. Men ny er bestilt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan komme med et lite spørsmål her da :-) holder på med en del lesing og tutorials. Har skjønt det meste med VFR, men er jo alltid i USA disse guidene tar utgangspunkt i. Hvor kan jeg finne VFR kart for Norge? Hvis jeg for eksempel vil fly ENVA - ENBN VFR og gjør det så realistisk som mulig? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...