Gå til innhold

Flightsim.no Produkter Utleveringstid


Alex Glomsaas

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor lang tid Flightsim.no generellt bruker på å sende ut produkter? Jeg kjøpte en Saitek Cyborg FLY 5 joystick i går her etter at min Logitech Extreme 3D tok kvelden midt under en VFR final landing på VATSIM (ATC var ikke spesielt imponnert)

 

Bestilte 3 dagers frakt og håper på at jeg får flydd litt i helgen, men formidagen starter å nærme seg, og den står fortsatt som "Behandles". Håpte egentlig på at Flightsim.no shippet ut dagen etter du bestilte :/ Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor desverre i en småstad med ca 20,000 folk så vil antageligvis ta litt lenger :/ Er jo hellig dag i morgen og. Er bare så deprimerende å ha langhelg fra Onsdag til Søndag og ikke kunne fly! Vurderer å bruke Xbox kontroller for å komme meg i lufta og lande via ILS autoland bare så jeg for gjort noe i mens..

 

Dagen før joystikken døde hadde jeg melt meg inn i Virtual Norwegian (et vatsim virtuellt flyselskap) Hvor du har 5 dager på å gjøre din første flygning eller så blir du kastet ut... måtte sende dem en epost og tryggle dem om å gi meg noen uker, haha.

 

Håper bare at de i det minste sender ut i løpet av dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med alle disse unødvendige kristne helligdagene jobber jo folk aldri

Du får trøste deg med at flere av disse helligdagene antakelig blir en saga bl[color:#3333FF]å[/color]tt etter høstens valg. Jeg for min del ville foretrukket om de ble spredt litt mer utover året i steden for å få en hel haug på våren' date=' (+ jul på vinteren), men ingen ellers i året. Et avbrekk fra butikkmaset er alltid hyggelig... Men det blir vel OT.

 

For meg endte levering fra fs.no på 2 [u']arbeids[/u]dager (også kjent som "hverdag"). Eller vel egentlig "over natta" med tanke på at Dag neppe rakk å levere den til Posten innen lørdagsfristen (den fristen var antakelig gått ut allerede da jeg bestillte), så da er det først på mandagen at ting begynte å skje fra Posten sin side. Tid til levering fra bestilling ble dermed 4 dager ettersom den havnet i postkassa på tirsdagen. Pussig det der med helg... :whistle:

(forøvrig var den bestillingen liten nok til å sendes som A-post)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten flyr med egne fly(West Air) fra Gardermoen til Bergen,Molde,Trondheim,Bodø,Evenes,Tromsø og Longyearbyen.Post Til/fra disse byene blir ikke rammet av streiken i Widerøe.Men posten som skal mellom andre flyplasser i Nord-Norge og til Bodø,Evenes og Tromsø fraktes med Widerøe,og blir følgelig forsinket,da den må fraktes langs landeveien.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er vel helligdager basert på historiske kristne hendelser som er antatt skjedd disse dagene som er markert rød på kalenderen. Man kan da ikke drive å spre de utover kalenderåret. Da mister det vel sin hensikt?

 

For det andre kjenner jeg ikke til at et eneste av opposisjonspartiene ønsker å oppheve helligdager. Snarere tvert imot. Med den rød/grønne regjerings stadige skritt vekk fra den kristne arv vår nasjon er bygget på, er det vel ikke lenge før disse helligdagene blir sett på som unødvendige og overflødige.

 

Og for det tredje vil jeg tro det er et avbrekk som tas imot med glede for de av oss som jobber. At man må vente en dag ekstra på en pakke fra Flightsim.no, er vel strengt tatt ingen krise. Btw. takk Gud for direct download :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er vel helligdager basert på historiske kristne hendelser som er antatt skjedd disse dagene som er markert rød på kalenderen. Man kan da ikke drive å spre de utover kalenderåret. Da mister det vel sin hensikt?

 

For det andre kjenner jeg ikke til at et eneste av opposisjonspartiene ønsker å oppheve helligdager. Snarere tvert imot. Med den rød/grønne regjerings stadige skritt vekk fra den kristne arv vår nasjon er bygget på' date=' er det vel ikke lenge før disse helligdagene blir sett på som unødvendige og overflødige.[/quote']

Jeg kjenner nok godt til sammenhengen bak de fleste røde dagene. Faktisk såpass som at julen (i kristen sammeheng) antakelig er "feilplassert" og egentlig hører til en gang på høsten. Men det må jo være lov å ønske at "sjefen sjøl" kunne planlagt ting litt bedre slik at disse markeringene ikke kom i samlet flokk hvert år. Alternativt at man i 1814 kunne utsatt møtet med en ca. 4-5 måneder... :whistle:

 

At søndagsfreden forsvinner med blått styre er vel allerede så godt som vedtatt. Og selv om det ikke blir snakket så mye om det er det ikke umulig at en og annen "rød dag" kan bli borte fra kalenderen. Tross fagre ord om trosmangfold mm. på blå side er det nok fremdeles økonomi og produktivitet som er det viktige der i gården...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de forskjellige hendelser hendte, skal jeg være forsiktig med å spekulere i, da jeg rett og slett vet for lite om akkurat det. Men at vi opprettholder tradisjoner og skikker er jeg veldig for.

 

Jeg fastholder min påstand om at vi aldri kommer til å se en opphevelse av søndager som helligdag med blått styre. Ei heller en opphevelse av øvrige helligdager. Vet ikke hvor dette kommer fra, men høres ut som noe konspiratorisk, anti- kapitalistisk oppspinn. Har da vært aktiv lokalt i ett eller flere av disse blå parti, men kan aldeles ikke erindre å ha sett eller hørt noe sånt.

 

Men det vi kan oppleve er at det blir en større grad av selvbestemmelse i forhold til aktivitet søndager. Det blir noe helt annet enn å oppheve helligdager. Der vi i dag kun får boltre oss i enkelte typer butikker og matbutikker under en viss m2, vil kanskje noe annet være realiteten med et annet styre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...