Gå til innhold

Business class Oslo - New York


Roy A. Johansen

Anbefalte innlegg

God dag og god påske godtfolk.

 

I september 2013 vil en av mine store drømmer endelig gå i oppfyllelse, eller flere drømmer egentlig :)

 

1. Reiser for første gang til USA

2. Første reise med business class

 

Jeg skal endelig innvilge meg drømmen om å fly interkontinentalt og ikke minst fly business class. Turen går fra Oslo til New York. Spørsmålet mitt er om dere godtfolk der ute har noen tips å komme meg i forhold til valg av flyselskap etc. Alle tips taes i mot med takk :) Er selv en svoren SAS-mann men er åpen for forslag. Har ingen erfaring med SAS sine langdistanseflyvninger og eller business class.

 

På forhånd takk og riktig god påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn prismessig når jeg sist fløy den ruten på den klassen (for et par-tre år siden) og sjekket ulike alternativ, husker det jeg det var Icelandair med en mellomlanding på Keflavik som da var det rimeligste.

 

Men rent komfortmessig hvis det står mellom en A330 og en Boeing 757, ville jeg uten å betenke meg et sekund valgt å fly med Airbus´en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at SAS ble kåret til en av de beste på business class over Atlanteren for et år eller to siden. De har ingen first class. Personlig så unngår jeg B757 når jeg kan. Den blir for liten i langrutesammenheng for min smak. Har noen grusomme chartererfaringer med den.

Lufthansa har både business- og first class, og business class der ligger litt under SAS sitt business class produkt. Sannsynligvis fordi SAS kan kjøre business class som sitt premium produkt, mens Lufthansa må legge business class et stykke under sitt first class produkt.

 

Mine personlige meninger, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mellomlanding er alldeles ikke å forakte, ser vel ut til at det står mellom SAS sin direkterute fra ENGM eller ut fra en av HUBene i europa med LH.....eeeeeeeventuelt Iceland Air, men da blir det vel tynt med eurobonus poeng. Blir vel grublende frem og tilbake, godt det er lenge til avreise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mats Brendesæter

Sas en enklest. Business klassen er så som så. Samme med den lufthansa bruker fra Fra og muc. Beste business klassen får du på lh sine 747-8 eller noen 333 fra muc. Jg ville gått for sas. Det optimale ville vell vært Virgin fra London! Om du skal på kose tur. Kanskje også british har jrg hørtnskal være bra. Ville ikke gått for klm eller delta. Generelt gammelt på slike korteflygninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste prisen jeg finner i biz er Icelandair til 11.252,-. Dette er en pris funnet med ITAsoftware på tilfeldige datoer. Når jeg går inn hos Icelandair finner jeg en pris på 9.709,-

 

ALLTID sjekk både søkemotor og flyselskapet direkte for å finne den beste prisen. Gidder du å bruke tid på det, kan du også bruke eksotiske rutinger for å finne en bedre pris.

 

 

USAirways har også en deal der du kan kjøpe en fin sum bonuspoeng for en billig penge. Nok poeng til at du burde komme deg fra Norge til NY i første klasse. Usikker på det, men du har nok til biz ihvertfall. Sjekk ut flyprat for mer info om det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...