Roy A. Johansen Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 God dag og god påske godtfolk. I september 2013 vil en av mine store drømmer endelig gå i oppfyllelse, eller flere drømmer egentlig 1. Reiser for første gang til USA 2. Første reise med business class Jeg skal endelig innvilge meg drømmen om å fly interkontinentalt og ikke minst fly business class. Turen går fra Oslo til New York. Spørsmålet mitt er om dere godtfolk der ute har noen tips å komme meg i forhold til valg av flyselskap etc. Alle tips taes i mot med takk Er selv en svoren SAS-mann men er åpen for forslag. Har ingen erfaring med SAS sine langdistanseflyvninger og eller business class. På forhånd takk og riktig god påske Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Ja den turen kommer du nok til å kose deg på. Ikke bare flyturen men hele oppholdet i etter mitt skjønn verdens beste land å dra til som turist. Er det 330 du sal fly med eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy A. Johansen Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Hvis jeg velger SAS så blir det A330-300 men får ikke bestemt meg hvilket selskap jeg skal fly med enda:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Med mindre du velger å mellomlande så er det vel kun SAS du kan fly med på 1st klasse vil jeg tru? Men hva er galt med en stopp i eks, Frankfurt og gjerne noen timer på spottetaket :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bendik Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 LH bruker A380-800 mellom FRA og JFK. Tror de gjør det på rutene til/fra MUC også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Sånn prismessig når jeg sist fløy den ruten på den klassen (for et par-tre år siden) og sjekket ulike alternativ, husker det jeg det var Icelandair med en mellomlanding på Keflavik som da var det rimeligste. Men rent komfortmessig hvis det står mellom en A330 og en Boeing 757, ville jeg uten å betenke meg et sekund valgt å fly med Airbus´en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Jeg mener at SAS ble kåret til en av de beste på business class over Atlanteren for et år eller to siden. De har ingen first class. Personlig så unngår jeg B757 når jeg kan. Den blir for liten i langrutesammenheng for min smak. Har noen grusomme chartererfaringer med den. Lufthansa har både business- og first class, og business class der ligger litt under SAS sitt business class produkt. Sannsynligvis fordi SAS kan kjøre business class som sitt premium produkt, mens Lufthansa må legge business class et stykke under sitt first class produkt. Mine personlige meninger, bare så det er sagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy A. Johansen Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 En mellomlanding er alldeles ikke å forakte, ser vel ut til at det står mellom SAS sin direkterute fra ENGM eller ut fra en av HUBene i europa med LH.....eeeeeeeventuelt Iceland Air, men da blir det vel tynt med eurobonus poeng. Blir vel grublende frem og tilbake, godt det er lenge til avreise:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Lun Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Hei! Var nylig i NYC, og fløy SAS biz over. Veldig fornøyd! God tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mats Brendesæter Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Sas en enklest. Business klassen er så som så. Samme med den lufthansa bruker fra Fra og muc. Beste business klassen får du på lh sine 747-8 eller noen 333 fra muc. Jg ville gått for sas. Det optimale ville vell vært Virgin fra London! Om du skal på kose tur. Kanskje også british har jrg hørtnskal være bra. Ville ikke gått for klm eller delta. Generelt gammelt på slike korteflygninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy A. Johansen Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Er det egentlig noe håp i havet om å få kikke inn i cockpit på en slik flyvning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Lun Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Kommer ann på hvem du er og hvem du møter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy A. Johansen Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Får smile pent og spørre ærbødigst:) en sykepleier i cockpiten har da vel adri skadet:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Da jeg var utplassert på GM, sa kapteinen at de skulle ha fire stykker i cockpit på turen. Ikke samtidig selvsagt. Dreide seg om SAS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Billigste prisen jeg finner i biz er Icelandair til 11.252,-. Dette er en pris funnet med ITAsoftware på tilfeldige datoer. Når jeg går inn hos Icelandair finner jeg en pris på 9.709,- ALLTID sjekk både søkemotor og flyselskapet direkte for å finne den beste prisen. Gidder du å bruke tid på det, kan du også bruke eksotiske rutinger for å finne en bedre pris. USAirways har også en deal der du kan kjøpe en fin sum bonuspoeng for en billig penge. Nok poeng til at du burde komme deg fra Norge til NY i første klasse. Usikker på det, men du har nok til biz ihvertfall. Sjekk ut flyprat for mer info om det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Kan bli med i kofferten min om en stor uke :-) spørrs jo hvor stor du er :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.