Gå til innhold

Widerøe blir virituelt


Bendik

Anbefalte innlegg

Første bud som VA:

 

En seriøs nettaddresse (ingen .tk)

 

Det finst nok av dårlige VA der ute med sjefer som bare må ha en tittel, så skal dere kjøre på med nytt, så gjør det gjennomført og seriøst. Å drive et VA tar tid, MYE tid.

 

Selv var jeg heldig å få med Anders Moen som bare har blitt bedre og bedre på webdesign & skript og derfor er blandt annet jobben med rutetider til VNAS redusert fra mange timer i ukesvis til noen få tastetrykk. ;) Poenget er, bruk tid til å få et godt produkt før dere slipper det i "markedet" og bruk litt penger på det i form av webhost og domene.

 

I tillegg så kan det vil sies at målet ikke bør vere å ha så mange piloter som mulig, men å ha dem som brenner for det samme selskapet eller type flyvning og som bidrar i det lille samfunnet som et VA blir. Kvalitet vs kvantitet. 500 piloter der 50 flyr er mindre verdt en et VA med 50 piloter der alle flyr i mine øyne.

 

Tips 2: Det lille ekstra!

I dag som det vokser et VA på hver virtuelle sky(mye pga god tilgjengelighet på programvare som VAFS eller phpVMS) så er det greit å ha et lite ekstra krydder i VAet som inspirerer dem som liker å kjøre realisme/leve seg inn i "drømmen". I så måte føler jeg at VNAS sin crewbriefing er et godt produkt å tilby en VA pilot. Noe man ikke er nødt til å bruke, men øker realismen om man gjør det. Noen vil bare finne seg en rute og fly den på null komma niks mens noen øsnker å bruke "timesvis" på preflight i form av planlegging og full realisme.

 

Som sagt: God webside, domene, innhold i form av ruter/fleet, det lille ekstra, langsiktig jobbing med utvikling, så tenker jeg vi ser noe bra på horisonten ;) Lykke på reisen :)

 

Om man ikke gjør jobben som trengs, så lander et VA like fort som det tok av, om den i det hele kom seg i luften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle jeg gjort uten deg, Jan Tore? Tusen takk! Det med domene kommer, men er for tiden uten bankkort... Det "lille ekstra", hva kan det være egentlig? Events? Realisme?

Det å starte et virituelt DAT blir lettere en Widerøe, for vi har med oss sjefen i DAT i ryggen, som gir infor fra selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hva det skal vere presist for sitt VA, DAT er på mange måter et selskap som man må ha et spesielt forhold til for å bli interresert i. DAT opererer i nisjemarkeder, har flytyper som er labert reprodusert til den vanligste flysimulatoren i dag. Skulle jeg flydd DAT regelmessig i simmen så skulle det vert med et fly man kan betjene realistisk å ikke bere preg av å vere default lignende :)

 

Men å ha DAT sjefen med på laget er jo så å si unikt i VA samenheng og om man finner en måte å bruke det på utover å ha real ruter og sånt må jo det vere veldig bra.

 

Husker jeg gikk å dagdrømte om at Norwegian og Danish hadde et mer utbredt samarbeid ala SAS og Widerøe og at vi kunne ta dem med i VNAS hehe.

 

Du må selv velge veien du vil gå når det gjelder DAT VA.

Husk at hvem som helst kan finne en DAT rute å fly så derfor må det dere tilby vere godt nok til å pirre nysgjerrigheten til en potensiell VA pilot. Og så var det det å holde på piloten også da ;)

 

Lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytyper er ikke noe problem, alle finnes, må bare repaintes ;) Jobber for øyeblikket med design, og vi skal prøve så godt vi kan for å levere et godt produkt.

Når det kommer til interesse for selskapet, så har du så absolutt rett. Man må ha interesse for DAT for å kunne sette seg inn i det. Men for min del er drømmen om å en dag ha DAT uniform på meg fortsatt i live. Og da snakker man om interesse for DAT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...