Gå til innhold

LiveATC - ENGM stream


O85_

Anbefalte innlegg

Etter det jeg kan se, finnes det ikke noen aktiv stream fra Gardermoen eller Oslo approach nå.

Noen idé om hvordan en kan få til permanent løsning på dette?

 

1. Finne en person som bor veldig bra til med tanke på dekning.

2. Spleise på godt utstyr som skal til. (Blir billig om vi er flere).

3. En liten uformell avtale om 24t oppe-tid.

 

Sjansen er vel større for at det blir en stabil og permanent ordning om det gjøres på en tilsvarende måte? I motsatt tilfelle om en bare velger å sette opp en radio og streame, er det veldig lett å ta den ned når man blir "litt lei" eller trenger maskinen til noe annet et par måneder senere...

 

Hva tror dere? Ville vært fint å hatt Live-atc kombinert med flightradar24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en stream av ENGM APP på LiveAtc, men denne synes jeg er veldig dårlig. Ofte hører man pilotene svakt på grunn av dårlig dekning, og ATC kan ikke høres i det hele tatt. Dette skjer ofte.

Hva skal til her? En meget kraftig mottaker som får inn både kontrollsentralen og flyene godt? Finnes det muligheter for dette?

Spesielt bra ville det vært å ha en egen god stream for ENGM TWR og ENGM APP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vegar. lenge siden :)

 

Streamer på liveatc driftes av en entusiast på Abildsø i Oslo.

 

For å få bra mottak kreves en god plassering av antennen. Gjerne på en høydetopp etc.

 

Når det gjelder GND,  TWR på engm så burde mottakeren være i nærheten... Jessheim, Eidsvoll, Nordkisa, Råholt er fine lokasjoner

Men der bor ikke jeg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...