Gå til innhold

Om dere vil ha det kan jeg levere...


Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Takk til alle donorer :grin:

 

(Jeg må flire pga min noe vridde humor går i retning det morbide; tenker på organ-donering)...

 

Det ser ut til å bli valuta for pengene. Her et shot av snart ferdig Kjevik. Og der fikk jeg til perfekt sentrering, og det var gjort på et blunk. Det lover bra for Tromsø :smile:. For de som er interessert, reprojiserte jeg fotoet fra EUREF89/UTM sone 32 til Geographic, arc degrees, WGS84. Da kunne SBuilder åpne geotiffen og gi meg nøyaktig de dataene jeg trengte.

 

cnf1_zps9aa24c69.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns eg er eit godt forslag, berre synd det ikkje var større overskudd, han har vel egenlig fortjent ei heilflaske XO

Det er bare å fortsette for de som ikke har spleisa på dette,jeg synes at alle som vil ha dette sceneryet burde gi en slant.Jeg synes Andrew fortjener det,så jeg sier : gi til ett godt formål :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med takk til dere...så ja, tror jeg svelger en Bowmore eller to i løpet av de nærmeste dager :whistle: :smile:

 

Tromsøbildet er under forhandling as we speak. Slenger ellers med et shot av Kjevik vinter. Ble sjokka over at jeg laget det på 10 minutter. Arbeidet går kjapt unna når man får perfekt plassering på første forsøket. Photoshop sin Replace Colour funksjon er som bestilt for vinterbilder...

 

cnf2_zpsbb6c529e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig lekkert ut, gleder meg til fortsettelsen :)

 

Da tenker jeg at vi tar kvelden på donasjonen i denne omgang, da vi har nådd målet med Tromsø.

 

Så en stor takk til alle som har bidratt, vi nådde målet utrolig rask og det viser en stor giver glede for at felleskapet skal få tilgang på enda mer kvalitetsscenery! Bravo!

 

JT

 

PS. Odd Magne, pengene er gått inn på paypal konto, men fikk delivery notification failure på din epost addresse:) Takk for ditt bidrag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Bra tiltak!

Jeg har ikke fulgt med her på en stund - ble ENBR med fotoscenery fullført?

Et nytt svar: Da fikk jeg til perfekt sentrering for ENBR også. Så det betyr jeg lager ground på nytt. Dette hjalp også angående modellplasseringene til Geir, det er mye bedre nå etter rejustering, men han må justere alle gater på nytt når han får tid.

 

I mellomtiden finnes et allerede flott beta scenery her.

 

Det er verdt å nevne at sentreringen jeg nå fikk til, er bedre enn selv SBuilder får til på full "automatikk". Egentlig er det ganske logisk rendringen jeg nå laget er bedre, da dataene vi fikk av Bergen er langt, langt foran kvaliteten på Google materialet. Sbuilder har ikke vært inne i prosessen i det hele tatt. Jeg bruker Globalmapper og TritonRMP Helper, regner ut dataene manuelt, og sender bildet direkte til SDK'ens render.exe.

 

PS: Tromsø fotoet er straks "spikret", og befinner seg trolig på min SSD i løpet av morgendagen. Fra nå av blir det slutt på dobbeltarbeid med å først rendre fra Gurgle...har lært nok nå til å gå rett på flyfoto fra Mesterkart/Kartverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg en 755MB ENTC geotiff på min SSD, og kan opplyse om at bildet er perfekt sentrert. Resten er grei skuring, dvs; en uke med Photoshopping med CS5 :grin:.

 

AoN 3.3 (sluttnummer 3 valgt fordi 3.3 kommer ut med tre nye fotoscenery's)...vil trolig bli tilgjenglig om et par uker. Ett av de "nye" fotosceneryene er ikke nytt, men er at ENBR nå er merget med AoN. Dette var planen til Geir Grønlien og meg helt fra starten. Det nye ENBR sceneryet er selvsagt et hestehode foran det forrige :wink:

 

Og Kjevik og ENTC er rendret med full oppløsning, ingen reduksjon av geotiffene, som i størrelse er rundt 30.000 x 44.000 pixler. Ikke prøv å skrive ut et sånt bilde på din A4 skriver :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stoppet donering i denne omgang. Kan jo høre med Jan Tore. Men kanskje heller vente til dette er utgitt (ENBR, ENTC og ENCN fotoscenery)...for er det interesse for det, finnes det flotte bilder av Alta og Værnes. Men jeg syns lokale personer heller skal prøve å snakke med lokale myndigheter først...så kanskje det blir gratis. ENBR fikk vi, og det er sylskarpe 12cm/pixel data :smile:. Det dere ser her er 20cm/pixel data.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er teknisk sett er det det ja, kontoen er aktiv og blir fulgt med. Vi har nådd målet for Tromsø Foto, men overskudd går til Andrew i form av midler til eventuelle senere prosjekt der grunnmateriale koster flesk eller på den måten han ser behovet ;)

 

Som Andrew sier over her, så ville jeg ventet til vi ser hva veien videre blir.

 

OG det ser unektelig bra ut over her, gleder meg til å ta en tur til Tromsø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...