Gå til innhold

PRO-ATC- X


Christian Berg

Anbefalte innlegg

Hei. Har ikke den, men tror jeg kommer til å skaffe den om noen oppdateringer. Virker lovende. Det jeg venter på er mulighet til lagring og at den tar seg av AI. Noe som de hevder er under utvikling.

 

Anbefaler deg å lese denne tråden på Avsim: http://forum.avsim.net/topic/395005-current-status-of-pro-atc/ Lang, men interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dette virker veldig lovende. De få testene jeg har gjort forløp de uten noe om og men (dvs uten problemer). Veldig enkel å bruke, veldig enkel å customisere/editere.

 

Var nok litt skeptisk i utgangspunktet da de fleste komentarer/reviews var laget når de ble sluppet i sommer engang. Tydeligvis var det på demo stadiet da, men nå virker det som at det funker som det skal. Mange nye funksjoner blir faktisk lagt til etter bruker-feedback, og oppdateringene kommer løpende. Så det er jo også veldig positivt.

 

Fikk ogsp tak i utvikleren selv på kort tid, og han svarte og mailet uten å mukke, det igjen veldog positivt.

 

Når det var sagt, så er det som sagt fortsatt under utvikling, men der er ikke lenger noe beta for å si det sånn. Den utviklingen som vi ser nå er som sagt velig bruker-orientert og ikke så mye på at det er fullt av bugs. Er jo også med en høyst customiserbar annanpilot også som klarer de fleste oppgaver fint, hvis du ikke vil styre showet selv.

 

Er over snittet imponert egentlig, dette er muligens det proget jeg har ventet på. En liten 'alt i ett' pakke som tilogmed fungerer (så langt jeg har fått tid til å teste)

Veldig kjapp routeplanner også, som er enkel å bruke. Er heller ikke ressurs-hungry heller, merker ikke noe ekstra belastning på PC'n.

 

Men, den er dyr, og hvor bug-free den faktisk er, ja nei du vet det akkurat det tør ikke jeg å uttale meg om da jeg som sagt rett og slett ikke vet. Det funker fint hos meg ihvertfall!

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått testa denne litt, og foreløpig er jeg veldig fornøyd. Den gir meg det jeg savner med default ATC, bla. SID og STAR og korrekt TA. Det jeg har opplevd av bugs har blitt retta opp i. I løpet av de to ukene jeg har hatt produktet har det komt to eller tre oppdateringer, så produktet er stadig under utvikling.

 

Det som blir spennende å følge med på er hvordan AI-biten blir framover. I følge produsenten skal ProAtc ta full kontroll over AI. I dag tar den kun hensyn til AI. Håper også de vil jobbe litt mer med lydfilene. Det høres helt OK ut, men det kunne vært bedre og det kunne vært flere stemmer.

 

Co-pilotfunksjonen bruker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

har brukt proatc en stund, og med de nye update så er dette førstevalget av atc for fsx spør du meg. meget brukervennlig og en produsent som er oppegående og som lytter til brukerne og svarer mail kjapt og korrekt, noe som er mangelvare bla mange andre fsx addone produsenter

.anbefaler proatc til alle, og spesielt nå med de nye funksjonene som er lagt inn.. dette er vanvittig bra,løp å kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg er jo en stakkars nybegynner, men kjøpte radarcontact i 2012, og prøvde den litt. Men synes radarcontact er LITE brukervennlig, dessuten er vel det ikke sid star i radarcontact..derimot proatcx har muligheten for sid og star, pluss nå etter siste oppdateringer mulighet for nødlanding Pga mangel på fuel, motorfeil,sykdom ombord etc.. Proatcx er også brukervennlig, en kan lagre drøssevis med ruter og en får raskt overblikk over muligheter osv som bruker.. Det blir sagt, eller har blitt sagt at utviklerne av proatcx vil ta full kontroll over flytrafikken ellers ,som idag behandles av fsx, altså f.eks ut2 trafikk osv..håper det er sant, for fsx er ikke så god på dette med halsbrekkende kryssende flytrafikk på 34000 fot der en durer 500 meter nær annen trafikk..så en får håpe at proatcx får utviklet seg videre og får tatt hånd om denne trafikken .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det kommet en ny oppdatering.

"This update only brings a few new features but all known issues have been fixed.

One new feature on loading saved flight situation: Now all saved flights situations are displayed with more information.

Automatic Route Calculation has been improved.

The descent has been improved."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at dette programet blir bedre og bedre.

Det har kommet en ny oppdaterig :)

 

Update 1.2.3.0

The descent has been improved again with this version. We have detected that Navigraph isn't always correct regarding altitude restrictions - at least on the PRO-ATC/X package, which may cause difficulties on descent. They are working on it currently.

When requesting for an alternate SID/STAR you may now select other runways when wind conditions are not clear, means wind heading is variable or wind velocity is below 5 Kts. This will help getting the runway AI is using in those cases.

Automatic Update: This is the last version you have to install manually. You may check under Options "Automatically check for updates", then you'll be informed automatically when a new updates is available. When this option isn't ticked you may check manually, the setup will still be installed automatically.

Please don't forget to re-calculate a flightplan before using it after an update has been installed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...