Gå til innhold

Kjevik


Anbefalte innlegg

Andrew jobber utrettelig med å forbedre norske flyplasser. Nå har Jeg vært så heldig at jeg har fått en beta av Kjevik med fotoscenery. Dette måtte selvsagt testes. Så jeg gjorde noe som det er lenge siden jeg har gjort - nemlig å ta meg en avslappende kosetur - til Kristiansand for å se nærmere på Andrews prosjekt på Kjevik. Og dette har virkelig blitt bra!! :cool:

 

AoN1.jpg

 

AoN3.jpg

 

AoN7.jpg

 

AoN4.jpg

 

AoN6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunnar, og takk for sjåtts :smile:

 

Jeg ser at høsttextur må på plass. Hereby done. Brukte Replace Colour (basert på et FSX oktobershot) i Photoshop...men da ble betongen og gul, så jeg må klippe taxiways/aprons og gjøre de grå igjen. Sender link til ny beta snart. Kartverket har litt problemer med å klippe til det nye bildet mitt, men likevel regner jeg med Final i Januar :wink:.

 

En kan si det er vårtexturen du viser; hvilket betyr jeg må gjøre sommertexturen litt mer "vibrant". Det løser seg når jeg får nyinnkjøpt foto. Det koster forøvrig 2900 kronasjer, men Kjevik betaler jeg selv.

 

PS: Har og et fotoscenery på ENTC, der jeg har, ehh hvordan si dette...overgått det jeg har laget hittil. Ønskes det som en download, vil det koste *dere* :grin:, cirka 3000 spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett ord som beskriver arbeidet ditt, Andrew; fantastisk. Konstanterer at du er utrettelig når det gjelder å utvikle eller oppgradere scenery for oss simmere. Siden Kristiansand Lufthavn Kjevik er mitt hjertebarn, selvfølgelig på grunn av min bostedsadresse og tidligere jobbing på flyplassen, takker jeg ærbødigst for oppgraderingen :)

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en eks-sørlending med tommelen opp her ! Det er bortimot magisk hvilke resultater Andrew jobber frem med sin entusiasme for flightsim.

 

Da jeg satt på hybel i Kvadraturen i 1995 og selv forsøkte å lage Kjevik scenery med datidens PC og software (FS5) kunne jeg bare drømme om slike bilder.

 

"Vi mødes på...Kjevik" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt å jobbe med GIS verktøy, Rune :smile:

 

Så lite penger som jeg bruker på hobbyer for tiden, hvorfor da ikke kjøpe seg et bilde til å leke seg med? Heldigvis fikk jeg nyinnkjøpt flyfoto rett inn i SBuilder (for første gang)...så prosessen med å fikse på bildet og lage seasons, vil gå ganske kjapt unna på nyåret. Kjevik måtte til slutt få et fotoscenery, men foreløpig er det slik at bildene Gunnar viser her, er av høyere kvalitet enn det jeg har kjøpt...så jeg må prøve å få fatt på samme bildet jeg brukte fra Google Maps :eek:

 

FS5 ja, Bernt...der fløy jeg nok kun i Chicago og San Fransisco pga mye eye-candy. Hadde ingen tanker om Norge den tiden. Så hoppet jeg over på Fly! serien, og laget ENBR, ENCN, ENGM, og deltok i et ENZV prosjekt. Senere et Kjevik scenery for FS2004. Endel av modellene i dagens AoN kommer fra Fly! tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...