Gå til innhold

Student pilot in Hillsboro


Geir G

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg er fortiden elev ved Hillsboro Aviation, der jeg nå snart er ferdig med mine kommersielle sertifikater.

Her er en liten video jeg har satt sammen av de siste ukers filming. De fleste klippene er tatt i området mellom Portland, Oregon og Seattle.

 

Tidligere har jeg bare filmet fra seilfly, noe som har gitt mye mer frihet. Håper dere gir denne filmen en sjanse likevel.

 

[video:youtube]

 

;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne utdannelsen kan gjøres på veldig mange forskjellige måter. Fra Forsvaret, UiT til private skoler i Norge eller utlandet.

 

Jeg er snart ferdig med to-motors kommersielle sertifikater, og siden jeg reiste fra Norge har jeg brukt omtrent 350 000kr her bote. Dette inkluderer ALT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ådne Skaar

Når du sier 350 000 ,- , mener du da også boutgifter ++ ? Men konvertering av sertifikater til Europa, koster ikke det endel også? Likevel, høres det ut som en myye rimeligere pris, enn hvis man feks. skulle punge ut med 900 000 ,- på Torp. Da er vel ikke boutgifter inkludert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et tall basert på hvor mye penger jeg startet med, i forhold til hvor mye jeg har igjen.

Må presisere at jeg ikke er ferdig enda, og at utgifter for å bli instruktør er betydelig (150 000kr?). Deretter kommer konvertering i Europa, som kan være alt fra 50000kr til 150000kr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Det stemmer at pilotutdannelsen til Pilot Flyskole koster 900 000. Jeg vurderte å starte der, men har slått fra meg tanken for lenge siden. Jeg har og vurdert å ta pilotutdannelse i USA, men ettersom man bruker to år i USA, før enda ett år i Norge/Europa hvor man må fly og ta all teori på nytt for å få et europeisk CPL utstedt, er grunnen til at jeg slo fra meg den tanken. Mine planer er å fly på Røros, og ta all teorien som et selvstudium først, kombinert med militæret. Sparer tid, sparer penger. To av mine nærmeste "flyverkompiser" tok teorien på egenhånd, og flygingen hos Rørosfly. Begge er i dag flygere i Widerøe, den ene fikk jobb så sent som i Oktober i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...