Gå til innhold

Headset med mic


Tomas Labråten

Anbefalte innlegg

Jeg bruker SteelSeries Siberia V2 USB. Fungerer fint for meg så langt. Den har ok lyd, innebygd mikrofon til den dagen jeg omsider tør å prøve meg på VATSIM. De er behagelige å ha på og bøylen passer også veldig godt til å feste led-giverne til TrackIr 5 på i tillegg. Alt i alt et veldig ok headset.

 

Fungerer greit til musikk også, om du ikke er alt for avhengig av at headsettet skal være svindyrt for å låte bra. ;)

 

Eneste aberet er at den reima som skal være tilpasninga mellom bøylen og hodet er borte, men hodet mitt er så stort uansett at det funker greit. ;)

 

Du trenger egentlig ikke USB-utgaven, de fleste pcer har lyd ut og lyd inn på hovedkortet og de fleste kabinetter i dag er laget for at du kan dra disse fram på forsiden for lettere tilgang. Da sparer du deg fort en prisforskjell på 350 kroner mellom vanlig og usb-utgaven. (Det er vel også prisen på USB-lydkortet i "løsvekt" fra Steelseries). Grunnen til at jeg bruker USB-utgaven var at det tilfeldigvis var det headsettet jeg hadde allerede, ganske enkelt. :)

 

PS. Ser at komplett kjører to utgaver av standartutgaven på salg akkurat nå for 499,-. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751338, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743632. For en femhundring er det absolutt et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til USB-headset. Med en gang du plugger i headsettet har du i prinsippet et ekstra lydkort, som du kan distribuere lyd til ifra hvert enkelt program, eller fra hele systemet.

 

Jeg bruker selv Logitech H330, et lite og hendig USB-headset, med svært god lyd- og byggekvalitet for sin klasse. Det er relativt rimelig, og svært hendig både for hjemmebruk og på reisefot. Jeg er ikke fan av svære klokke-headset som stenger ute alt annen lyd (personlig preferanse), og H330 er en innertier iht meg og mine preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...