Pasi Jorgensen Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 VEGT-VQPR [size:8pt]nov.07 2012[/size] Klar for pushback, klokken er kvart på syv om morningen og dagens flight til Paro er såvidt igang. Pushback og startup. Til sist blir vi hektet av traktoren og får thumbs up. En klar og kjølig morgen og med massevis av rwy så ble det reduced T.O og climb idag. Klatrer ut og etablerer cruise på FL260. Er en relativt kort flight. Da står det 'approach' på frokostmenyen, starter approach til rwy 33 fra Takti og sikter mot en dal til høyre for VOR'n. Nede i dalsøkket starter 1'ste s-turn til venstre hvor vi til slutt ender opp med å få ett glimt av flyplassen. Fra første s-turn så fortsetter vi nedover i dalen i en litt offset 'final' før vi tar en ny s-turn til venstre i enden av dalen. Som man kanskje ser, så ender man opp på en meget short final når siste manøver er taklet. Tja, hva skal man si, denne landingen var så smooth at ingen av passasjerene visste at vi i det hele tatt hadde landet før vi stod ved gate og setebelte signalet ble skrudd av :whistle: Welcome to Paro. The End [size:8pt]Sendt from my IPad7[/size] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 VQPR-VNKT [size:8pt]nov.08 2012 [/size] Kveldsflyet til Kathmandu kaster loss, klokken er sent på kveld. Pushback & engine start up. Tækser ut til aktiv som ikveld er rwy 15 og liner opp. Etter litt sikk-sakk mellom daler og berg så får vi øyekontakt med kveldssola, og etter at de værste hindringene er tilbakelagt så kobler vi inn auto'n. Så fortsetter videre oppover, helt opp til FL280. På det siste bildet skimtes såvidt deler av himalaya-skylinen i bakgrunnen, nærmere bestemt Khangchendzonga nasjonalpark. På det høyeste måler denne delen av skylinen nesten 29.000 ft på strømpelesten...så her er det lov å fly rundt. Cruise, FL280 Mine damer og herrer, ned til venstre har vi India og lavlandet, til høyre har vi Mt.Everest. Noen som ser Lukla? Så ble det kjapt mørkt ettersom klokken faktisk var utrolig sent, så det var ikke mye interessant å feste på rullen, så vi hopper tettfot rett til finalen & touchdown. Welcome to Kathmandu. [size:8pt]Sendt by my IPad8[/size] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carl Nelson Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Nydelige bilder. Hvor har du fått tak i den BAE maskina? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Takk takk Det er qualitywings som har BA'n, er riktig nok bare Avro-modellene som er sluppet, BA serien kommer om ikke så alt for lenge....håper jeg. Så er det Paro og Kathmadu sceneries fra ThaiCreations mens airbussen er fra black box simulations. [size:8pt]Sendt by my i5-2500K[/size] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Ramberg Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Härliga bilder! Jag blir verkligen sugen på att flyga igen och inte bara hålla på med NSX_II Men som sagt:"Allt för Norge!" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 8. november 2012 Premium Medlem Del Skrevet 8. november 2012 Flotte bilder og story ser nå hva nattesøvnen ble brukt til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Takker Jeg har heller ikke så mye tid til seriøse ting nå om dagene, blir for det meste bare lek & morro Men inn i mellom all morroa, så burde man jo kunne unne seg litt mer seriøse aktiviteter i ny og ne....synes jeg :grin: [size:8pt]Sendt by my i5-2500K[/size] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Danke Natt og natt fru Blom, kloge hoder skal have det til at klokken var næsten 'staa op' da jeg vågnet til liv igjen he he he [size:8pt]Sendt by my i5-2500K[/size] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.