Gå til innhold

Trenger hjelp til basis VATSIM-opplæring


Inge Jenstad

Anbefalte innlegg

Har installert FSCopilot og FSInn.

Startet FSX og FSInn Ctrl Panlel via Addon i FSX.

Satt Basic og Netvwork (Vatsim), ID, PW og Call Sign.

Loaded Servers og valgt en tilgjengelig.

Startet "trafikklys", satt Voice-enheter.

Startet FSX, åpnet FS Inn, lagt inn call sign, og fått "grønt lys" på VATSIM (connected).

Satt COMM1 til frekvens ENML (eg. ENAL) 118.7

Fått C i FSInn-feltet (fra S)

FP = Dep ENML, dest. ENKB, comment Direct flight (kanskje ikke nødvendig?), cruise alt og Send to Tower.

Hva mangler jeg? Hva er gjort feil?

Takker for oppklaringer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt er startet opp og jeg formoder at jeg skal kunne ta kontakt med en ATC (disse overbetalte personene i tårnet, du vet) så finner jeg ikke ut av hvordan kontakten oppnås. Hvor skriver jeg inn (hvis jeg ikke bruker mic) min forespørsel om klarering?

NB: Jeg har valgt en Cessna 172 og bruker derfor ikke FMC i denne omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kontroll-panelet til FSInn trykker du "ATC", og får opp en liste. Om listen er tom er det ingen ATC i området. Får du opp en posisjon i listen ser du på frekvensen, og setter en av flyets radioer til den frekvensen (eller skriver ".com1 123.45" dersom 123.45 er frekvensen).

Husk at ingen får betalt for å være ATC på VATSIM, så det er ikke alltid folk tilstede... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt er startet opp og jeg formoder at jeg skal kunne ta kontakt med en ATC (disse overbetalte personene i tårnet, du vet)

Det var bra du minnet meg på, det hadde jeg nesten helt glemt. Jeg har ca. 500 timer i tårnet det siste året, hvem er det jeg skal kontakte for å få utbetalt lønna fra? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg installerte FSInn og satt at FSX startes som Administrator får jeg ikke startet simulatoren via FPS_Limiter. Likeså får jeg feilmelding når FSX avslutter: Microsoft Flight Simulatore ® har slutte å virke.

Noen som har vært borti noe tilsvarende?

Jeg skal forsøke å avinstallere FSInn og se om dette hjelper, men mottar gjerne tips.

 

Tillegg: Avinstallerte FS Copilot og FS Inn, genererte ny bat-file for FPS-limiter og da virker det igjen. Vil prøve å legge inn FSCo+Inn igjen og se hvordan dette influerer på FSX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...