Gå til innhold

Virtual Red Arrows 2012 Promo


Jan Petter Hovland

Anbefalte innlegg

JAAA - ingen musikk! Men derimot lyd fra fly og fra Red One. Og kan noen prøve å forklare meg hvordan dette lages. Helt fenomenalt. Enig med Åke (Charles) Lindberg i at dette nærmer seg "the pinnacle" av denne type videoer.

Igjen - hvordan i hule lages disse videoene. Er et kanskje et helt team med Virtual-piloter som virkelig gjennomfører noe så perfekt? Ikke mulig det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Inge,

 

Ja, vi er et team med virtuelle piloter som flyr sammen 3 ganger i uken. Videoen over som du refererer til er fra et virtuelt flyshow kalt VFAT som vi deltok på i fjor, og vi vil igjen delta på i desember i år, i likhet med rundt 30 andre teams. Det finnes et relativt stort miljø for denne type flyvning på simulatorer som Flaming Cliffs 2, DCS og IL2. Hvert år arrangeres det liveshows, eller virtuelle flyshow om du vil, som blir streamet live til alle som vil se på. Det største og lengst levende av desse kalles VFAT, eller Virtual Festival of Aerobatic Teams. I år vil bli den 8. gangen det arrangeres. Showet går av stabelen 7-9 desember i år, og vil bli streamet på deres hjemmeside.

 

Litt info om oss i Virtual Red Arrows:

Vi er en gruppe på rundt 12 personer som har som mål å fly så nært som mulig til Royal Air Force Red Arrows som det lar seg gjøre på simulator. Vi kopierer deres show ned til hver minste detalj, og tar sikte på å fly liveshows hvert år ved forskjellige anledninger. Vi har holdt på i 4 år nå, og trener regelmessig 3 ganger i uken året rundt. Det krever mye trening for å fly slike shows, men så er det også svært artig, og jeg vil påstå at samarbeidet i en slik gruppe er av det ypperste en kan oppnå når det kommer til spill og simulatorer. Alle har sin arbeidsoppgave, og alle må gjøre den rett for at resultatet skal bli bra.

 

Siden midten av 2011 har vi fått Thrustmaster som sponsor som leverer utstyret vi bruker. Skal en fly det ypperste så må også utstyret være det ypperste ;)

 

 

Mer info om Virtual Red Arrows

 

Mer info om VFAT

 

Mer info om Thrustmaster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for flott info. Må prøve å få med meg arrangementet i desember. Likevel synes jeg det er imponerende å holde fly så stabilt i relativ ro til sin "leader". Noen må være flinkere enn meg likevel, selv om det nesten er usannsynlig (he he ...)

Håper folk i dette forum forstå spøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Lockon Flaming Cliffs 2.

 

Det er en bedre sim enn FSX om du vil fly combat, formasjonsflyvning etc. Net koden er også lysår bedre enn fsx, og det er et absolutt must med minst mulig lagg når en flyr formasjon.

 

NB! Om du har lyst å prøve simmen før du kjøper den, så kan du nå laste ned DCS:World gratis fra digitalcombatsimulator.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer snart Flaming Cliffs 3, som vil legge til alle flyene fra Flaming Cliffs 2 i DCS: World (med FC3 får vi også en oppdatert F-15 cockpit), så da blir ikke terskelen for å komme i gang like høy som den har vært til nå. I tillegg kommer det jo en del tredjeparts-fly med varierende grad av realisme fremover. Mange av dem vil nok være på linje med hva man er vant med i FSX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...