Gå til innhold

Areofly FS


Remek Kaluzynski

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte denne for ikke alt for lenge siden og er helt enig. Selve dynamikken og følelsen av å være der (spesielt med TrackIR, føler det er et must til den simmen) er unik. Hadde det bare gått ann å trykke på noe i flyene, og f.eks. slått av motoren på andre fly enn det seilflyet som kan ta den inn og ut! :grin: Grafikkmessig er den langt over de andre simulatorene. Nå kan man jo ikke stille inn tid (det er bare dag) og man kan ikke stille inn været så avansert, så om det er en simulator eller ikke skal jeg ikke ta stilling til (:grin:). Rundt flyplassene er det veldig detaljert mtp bygg, men ellers er det bare high-res photoscenery over resten av Sveits (med litt autogen-skog om jeg ikke husker helt feil). Det dekker jo mer enn Sveits, men da får man seg en uhyggelig opplevelse om man flyr over grensen mtp scenery. Det følger med to motorfly, to seilfly, to akrofly, en F-18 og en Sopwith Camel.

 

Jeg har litt problemer med kontrollene selv, den ser ut til å glemme oppsettet mitt med yoke og pedaler, så jeg må starte simmen på nytt mange ganger og røre på alle mulige spaker etc. mens den starter for at den skal finne de igjen... :crazy: det ser ut til å hjelpe! Leste visst at jeg ikke var den eneste med det problemet.

 

Hvis man greier seg med litt enkelt setup av vær og tiden på døgnet, vil fly i Sveits med lekkert photoscenery og spesielt detaljert med byggninger nære flyplassene, og klarer seg med noen fly til litt forskjellige oppgaver som man dog ikke kan trykke på noen knapper i er denne softwaren å anbefale. Aerodynamikken virker veldig bra og grafikken er ikke til å klage på. Instrumentene gir iallefall utslag, selvom jeg savner å kunne slå motoren av og på, lys etc.

 

Så for meg går det mest i X-Plane 10 om dagen selvom det er utrolig moro å fly i denne, spesielt seilfly der throttle blir speedbrake og man egentlig ikke trenger så mange andre knapper. Føler personlig at TrackIR er et must. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aerofly FS er alright, det ser til tider (ikke alltid) veldig pent ut og følelsen av å fly er mye bedre enn i f.eks FSX. Det største problemet jeg har med Aerofly FS er levetiden, det blir veldig fort kjedelig. Man kan kun fly om dagen og man kan ikke velge forskjellige årstider. Flyene er relativt "basic", man kan ikke klikke på noe i cockpiten, og det er ingen avansert system-modellering. Men det største problemet syns jeg er at verdenen i Aerofly FS er svært statisk, og ødelegger mye av innlevelsen på et blunk. Det er ingen AI-trafikk, hverken i lufta eller på bakken, og i så måte ei heller noen ATC.

 

Aerofly FS fungerer bra hvis man bare ønsker å fly en kort tur, men man går fort tom for ting å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...