Gå til innhold

Bygge cockpit


Roy Iversen

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe?

Jeg bygger cockpit til min FSX.

Skal bruke 4 skjermer til virtual cockpit og har bygd 2 skjermer inn i cockpiten for instrumentering via 3parts software.

Problemet er som følger: Jeg har selvfølgelig en masse brytere for å glede hjertet :) men finner ikke at jeg kan tilordne alle bryterne tastaturkomandoer. Jeg bruker en tastaturkontroller og releer som styrer kontrolleren. Man kan f.eks. tilordne "landing lights" men ikke "taxi lights".

Man kan heller ikke tilordne Left/Right engine start.

Her er et eksempel på et av bryterpanelene jeg har bygget inn i cockpiten:

panel1.jpg

Noen som har innspill på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sa, FSUIPC lar meg gjøre de ting FSX ikke kan :)

Etter et par timer med prøv og feil har jeg imidlertid lyktes med å tilordne de fleste lysbryterne kommandoer.

Men som Dowson skriver i brukasnvisningene, ikke alle fungsjoner virker i FSX.

For eksempel fikk jeg til å tilordne venstre eller høyre bryter for landingslys, men ikke begge samtidig!

Jeg er likevel fornøyd med det jeg har fått til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fint på den siden :)

Men jeg har satt meg fore å iallefall begynne prosjektet som et DIY (do it yourself) :)

Men siden jeg startet prosjektet (uten noen kunnskaper om hva som finnes på markedet), har jeg jo sett at det finnes mye fint som med tiden sikkert blir et "Bare må ha det" :D

Ta gjerne en titt på: http://samboere.com/flightsimulator.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...