Gå til innhold

Endelig realistisk vær FSX!


Anbefalte innlegg

Leste et tips på PMDG sitt NGX forum om en ny værgenerator i stadig utvikling kalt OpusFSX. Har de siste årene brukt HiFi sin ASE og AS2012, men den har jeg den senere tiden skjønt innebærer altfor mye dill-dall og dertil klarer den nesten ALDRI gjengi været skikkelige både på dep og arr. stasjon.

 

Info om Opus:

 

* Combines three or more programs into one user friendly interface.

* Sets new standards of performance and realism.

* Ideal addon for cockpit builders and general users alike.

* Ideal addon for both standalone and networked simulator systems.

* Live weather engine for live detailed weather as far as the eye can see, instant

weather updates and perfect weather and cloud synchronization across all

systems.

* User friendly camera control, configuration and docking interface for virtual

cockpit, 2D cockpit, and external aircraft views.

* Live Camera Control with smooth camera panning to assist video making

and creating dynamic camera actions (available soon).

* Additional support for windowed views for systems equipped with multi-

screened computer systems.

* Dynamic head movements or virtual cockpit camera shake based on actual

real-life captured 3D accelerometer data.

* Dynamic aircraft movements or 2D cockpit camera shake based on actual

real-life captured 3D accelerometer data.

* Automated head movement to assist taxiing and banking in a turn.

* Synchronized views, aircraft status, weather and clouds formations.

* Ultra high performance IPC communications between networked systems.

 

* TrackIR® real-time 3D view control full compatibility

 

http://www.opussoftware.co.uk/opusfsi.htm

 

Men, bilder - tok en tur fra ENGM-ENCN siden været sørpå ikke er allverden idag, CN meldte om OVC018, 5000m og RA!

 

OPUS1_zps9385e8d5.png

Overskyet...

 

OPUS2_zps57833c34.png

... noe som holdt seg helt ned! (Slik det burde)

 

OPUS3_zps6a0b2faa.png

Jaggu har vi ikke byttet handling på Kjevik :)

 

Har kun hatt ett par turer, men verdt every penny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Interessant, men jeg vil påstå det er upraktisk software for dem som benytter WideFS ol.

Denne værgeneratoren krever at FSX/P3D er installert på alle PC'ene som er i nettverket.

 

For dere som kjører standard oppsett så er det helt sikkert på høyde med alt annet av værgeneratorer som er der ute på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant, men jeg vil påstå det er upraktisk software for dem som benytter WideFS ol.

Denne værgeneratoren krever at FSX/P3D er installert på alle PC'ene som er i nettverket.

 

Their loss, jeg kjører en modul i bakgrunnen på MasterPC og åpner kun Live Weather direkte fra FSX. Om det er noen som på død og liv MÅ kjøre slikt på nettverk så for all del, bruk AS eller noe annet.

 

Wow! Hvor får man kjøpt denne?!

Marius, gå inn via linken i posten min - evt. flight1.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Om det er noen som på død og liv MÅ kjøre slikt på nettverk så for all del, bruk AS eller noe annet.

 

 

Nettopp! :grin:

Jeg kjører FSX over et nettverk og det fungerer utmerket.

AS2012 surrer og går på klient PC'en samtidig at jeg har kart, squawkbox og Vroute på den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja, jeg har fått forstålse for at det er flere som har hatt problemer med Active Sky sine produkter, men jeg har kun positiv erfaring, spesielt med AS2012.

Jeg har forsøkt FSMETEO, REX og REX2 og har alltid falt tilbake på Active Sky, men det kan jo hende at kortet i lommeboka begynner å rope igjen at det behøver å se dagslys :grin: , for OPUS ser som jeg har nevnt tidligere meget interessant ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Testet ut OpusFSX nå og må si at dette er nok det beste for dem som ikke bruker WideFS.

Altså hvis en kjører squawkbox og annet på en client PC så hakker det som bare F.

Dermed så er nok dette alternativet helst for standalone PC'er.

Skal en ha det på nettverk PC'er så må FSX og all add-on installeres på client PC'ene.

Tungvint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg bøyer meg i støvet!

 

Etter at jeg hadde en prøvetur i går fra ENZV til ENGM på VATSIM, så må jeg bare si at dette er bare imponerende. Aldri har jeg hatt en så flott opplevelse med så mange skylag, og dette uten å bruke all mass med tid for å konfigurere værgeneratoren.

 

Få enkle valg, små justeringer i FSUPIC and of you go!

 

Eneste minuset akkurat nå er at det fungerer heller dårlig hvis en bruker WideFS, men det positive er jo at OpusFSX jobber med en løsning.

 

Live Weather Engine - Networked Client Option

 

A client side Live Weather Engine option (FSX/P3D not required on the networked client). The Live Weather Engine will be able to run without regard to the simulator's performance and hence will run in the foreground without any inherent delays. The networked client PC or laptop will not need to have FSX or P3D installed, just a LAN link to the OpusFSX server. The client side Live Weather Engine is a precursor to the planned Live Weather Assistant program and user interface.

 

 

Kan vel trygt si at AS2012 ikke kommer til å bli savnet og FEX kanskje må installeres istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester ut denne jeg også.Har fulgt installasjon til punkt og prikke,men når det kommer til å kjøre været så vil det liksom ikke starte.

Når jeg går inn i add-on i fsx og ska klikke enable weather eller ka den het så starter ingen nedlasting av værdata........leser at fsuipc må ligge i opus x mappa.....hvordan får jeg den dit?

Trodde fsuipc snakka med de som trenger det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Når jeg går inn i add-on i fsx og ska klikke enable weather eller ka den het så starter ingen nedlasting av værdata........leser at fsuipc må ligge i opus x mappa.....hvordan får jeg den dit?

 

 

-Du må starte "SPY" for å se at Opus laster ned METAR's og laster inn vær i FSX (FSX må være i Windows mode)

-FSUPIC skal kun ligge i FSX/modules mappa og kun der!

-Har du installert Simconnect?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i Spy at været blir aktivert, thats it.Etter det skjer det ikke noe.

Har simconnect......

Under install så var der ingen valg der man skal lime inn kode for aktivering,har bare i ei mappe i Opus x der man ser denne koden.

Kan det tenkes at den skal noen plass?

Er ellers sikker på at alt er gjort rett......er jo umulig å ikke få det rett.

Hvor nødvendig er FEX?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det er det samme hos meg slik du beskriver bortsett fra at Opus fungerer utmerket hos meg.

OpusFSX er installert på en annen HD her hos meg.

Når jeg tar en avinstallering av OpusFSX så ligger fremdeles OpusFSX på C:\\ disken med key fila, den sletter nemlig ikke den.

Jeg har installert selve OpusFSX på E:\\ disken.

 

Jeg bruker å starte FSX først, så trackIR for deretter å starte FSXServer.exe som ligger i OpusFSX mappa. (eller rettere sagt, shortcut på skrive bordet :cool: )

 

FEX er ikke et must, men gir noen flotte skysett og himmel texturer.

 

Jonas;

Betyr det at vi endelig kan få bruk for WX radaren i PMDG?

 

Nei, dessverre så vil det nok ikke gi oss WX radar. Det har bare med diverse hardware addon for PMDG NGX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det var da merkelig.

Hvis du starter som du sier og velger "clear Wx" før du går videre, velger f.eks ENVA (Værnes). Starter Opus FSXServer og venter litt, trykker "B" så skal den sette riktig barometer trykk fra standard QNH 1013 til f.eks Værnes ENVA QNH 986.

Hvordan skylaget ellers er vet jeg ikke om det er CAVOK eller few ditt og datt, OVC osv.

Dette er nå kl 19:20 UTC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...