Gå til innhold

Ønsker bygget en sterk FSX-datamaskin!


Halvdan Hellenes

Anbefalte innlegg

IKKE velg Black.

 

Den bråker noe jævlig... Rett og slett. Noen ganger må eg øke lyden i simmen for å overdøve den.

 

Benjamin. Om din disk bråker så mye hadde jeg seriøst vurdert å fått erstatta den asap.. Har selv en WD Black 2TB disk, og jeg hører den knapt. Har også montert to pcer med slike disker i det siste uten at diskene har laga en eneste lyd. Så feilen her ligger nok i din disk er jeg redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med den harddisken var igrunn bare noe som fuglte som nissen med på lasset kan man si iom. at dette jo var en allrede ferdig skrudd sammen maskin.

 

Iom. at datamaskinen kun skal være simulatormaskin ifm. et full-size cockpiprosjekt, kunne jeg som nenvt i tidligere poster egentlig bare tenkt meg å gå for bare 2 stk SSD´er i den. Ett for OS, antivirus og annet nødvendige greier for at skal tusle og gå sikkert og rolig, mens den andre SSD´en til FSX og hard-ware (og evt. Prosim 737 som jeg har kjøpt som software til simularoren. Har ikke helt fått lest hele bruksanvisningen her om hva slags masakin den anbefales på).

 

Men står igjen med noen alternativer enda. Ett annet til det siste forslaget med en maskin som i hvertfall uten litt forandringer ga meg inntrykk av kanskje ikke fikk entusiasmen så veldig til å gløde sånn jeg oppfattet det sett ift. andre maskiner og sammensetninger an kunne ha fått for rundt det beløpet der. Det er at jeg selv på bakgrunn av alle gode innspill setter opp en maskin selv, legger ut delene/komponentene her for et "approwed-stempel" før Komplett setter den sammen og sender den til en av de som har sagt villig til å ville hjelpe meg. At vedkommen da går igjennom den, klokker den litt opp, sjekker stabilitet og sender til meg mot noen kroner for jobben.

 

Er dette noen av de som har sagt seg villig til å hjelpe evt. ikke noe imot, skal jeg prøve å få ned et forslag til forhåpentligvis en "godkjennelse" ila. morgendagen, før den altså sendes til produksjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her er datamaskinen som jeg har satt sammen. Siste mulighet til å skrike ut om noe ser inni hampen gæern´t ut eller passer elendig med hverandre:

 

-CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

 

-PC-box large

 

-QPAD FH Komplett L.E.

 

-CM Storm Trooper Gaming Big Tower

 

-Intel® Core i7-3770K Processor

 

-Corsair HX 850W PSU, 80 PLUS® Gold

 

-Corsair H100 Hydro Series CPU Kjøler

 

-ASUS SABERTOOTH Z77, Socket-1155

 

-Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

 

-ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

 

-Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

 

-Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

 

-Corsair SSD Force Series GT 180GB 2.5"

 

-Microsoft OEM Wired Desktop 400

 

-MS COA Label Windows Home Premium 7

 

-MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

 

-MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

 

 

Planen er da som nevnt hvis det blir denne, å sende den til en av de som har sagt de vil være snille å hjelpe meg for å få den pent og stabilt overklokket.

 

Håper på rask tilbakemelding, så jeg forhåpentligvis får bestilt datamaskinen ila. dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...