Gå til innhold

Beste spottestedene på Flesland (ENBR)


Håkon Søreide -ENBR-

Anbefalte innlegg

Jeg og min fetter har idag vært på Flesland, vi fant ut at det var vanskelig å finne et godt sted å stå og spotte.

Vi har tidligere stått på taket av det nye parkeringshuset på Flesland, men ved landinger på RW35 blir touchdown blokkert av terminalbygget.

Idag gjorde vi noe ikke helt lovlig, vi sto helt i enden av RW17 å så (og hørte) flyene ta av over hodene på oss, men dette innebar å klatre over et gjerde, men det så ut som folk hadde gjort dette før oss.

Hvor kan en stå for å få god view av Flesland? Helst over Rullebanen, men gjerne over terminalområdet.

Jeg mener å huske at det var en som la ut info om hvor en best kunne stå. Og at det skulle være mulig å ta seg inn på en stikkvei fra Kokstad.

 

Litt hjelp er ønsket

mvh,

Håkon

-ENBR-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ta til venstre i rundkjøringen og kjør forbi hvor leiebilene står parkert. Ta til høyre... Til venstre for Cargo-selskapenes tilholdssted ser du at veien er sprengt gjennom et lite fjell...

Jeg pleier å klatre opp på venstre side av veien her. Der er det kjempe god utsikt til landing og take off på RWY35.

Men det er nok ikke plassen hvis du vil "lukte eksosen" fra flyene.

En annen plass er Ulrikken. Hvis du bruker den fastmonterte kikkerten der oppe (som er gratis) ser du hele flyplassen, og du kan følge hele inflygningen til alle fly fra alle kanter...

...men det vil kanskje dannes litt kø bak deg da det bare er en kikkert der oppe [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Håper dette hjelper...

Ståle Syre

LN-SSY

(c:#

[Edited by Ståle Syre 23-08-1999.]

[Edited by Ståle Syre 23-08-1999.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Håkon,

Jeg har ikke vært der selv ennå, men Storrinden skal visst være et ypperlig sted å kikke på "fugler". Her skal man kunne se hele rullebanen. Men jeg tviler på at du blir høy på eksosen her. Det skal være "militært område" der, men det er tillatt å gå inn forbi bommen.

Og for et oversiktsbilde av trafikken på Flesland vil jeg anbefale å ta en tur opp på Lyderhorn. Riktig nok er det et stykke fra flyplassen (ta med en god kikkert) men du ser hele rullebanen, og hvis aktiv er R17 så suser flyene om ørene på deg i innflygingen. Og i tillegg er det en fin tur.

------------------

Med vennlig hilsen,

Espen Øijordsbakken

http://home.c2i.net/eoeijord" TARGET=_blank>Fokker 50 Panel Project

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...