Gå til innhold

Noen som har greie på scripting ala. flightradar?


Audun Fikke

Anbefalte innlegg

Har fått meg en adsB mottaker, og vil tilby no annet en FR24.com klarer.

Dere skjønner tegninga hvis dere tar en titt innom

http://vindkast.no/beast.htm (2 bilder der med autorefresh, blir mye røde kryss på lasting pga samtidig lesing og skriving av bildene)

 

Jeg trenger å scripte flyposisjonene slik at de plotter på et kartunderlag. På samme måte som det kan gjøres med f.eks google maps. Men jeg skal ha mitt eget kart og radarsymboler osv.

 

En annen løsning kan være å bruke statiske bilder som refresher, men da må neste 'frame' være ferdig lastet før den vises.

 

Så, er det noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Java, Flash spiller ingen rolle bare løsningen blir smooth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og tenkte litt på dette i dag, og kom til å tenke på denne tråden.

 

Burde gå an å få til noe med HTML5 canvas og JavaScript. Kartdata (kanskje man kan låne noe fra de norske sektorfilene?:) ) kan for eksempel legges i en SQL database og lastes ned i javascriptet med PHP når brukeren åpner siden. Flyposisjoner bør kanskje streames direkte fra en server via WebSocket. Jeg tror FR24 holder flyposisjoner i en database for sine apper, men de bruker antakelig interpolasjon for at det skal se smooth ut. Hadde vært moro å få til noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...