Gå til innhold

FLG 2013


Gjest Geir-Finstad

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Hei

 

Tanken er god - bredere reklame for FS miljøet kan vi vel knapt nok få. Med ett lan på Kjeller under flyshow dagene...

 

Men jeg har ett spørsmål, hva da med overnattinger.. Slikt det har vært de siste par årene har vi hatt tilgang til hotellrom i samme lokaler - det blir det kanskje vanskelig og få til denne gangen.. Og av ymse årsaker, er kroppen ikke min lengre i stand til hverken og døgne i ett par dager, eller og sove på ett betong-gulv... Så da må det planlegges litt der også....

 

Og så har vi problemet med at ikke alle har mulighet for transport frem og tilbake, på gardermoen var det veldig enkelt og komme seg til og fra.. Samt at de fleste som kommer langt ifra har lette kommunikasjoner til gardermoen... Lillestrøm er ikke akkurat berømt for sine kontakter rundt omkring - om man da ikke ønsker og kjøre buss eller tog opp til gardermoen - med ett par tilalls kg med datautstyr..

 

Oddvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg får blitt med i år - får bare krysse fingrene for at studiene ikke kommer i veien... Kjeller er greit for meg, men Oddvar Johan har et par gode poeng.. Om det skulle bli på Gardermoen istedet kunne jo et alternativ vært felles busstur til og fra flystevnet for de som ønsket det på søndagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg kan ikke love noe, sånn det er nå er det 50/50 om jeg har mulighet eller ikke......om ikke det går i boks med planene mine, blir det et lite bitte lite lan, som de som vil kan være med på, og da snakker vi lite....10 kvm, ikke noe nettverk, bare hodelykter som sender lyssignaler som må dekodes og mates inn i telnet for og få noe foruftig ut av det, men men.....vi er jo ikke blitt kravstore har vi det? Jeg har lyst til og minne om at vi er på internett, og at det er ingen selvfølge at noen gidder, sier dette i respekt for de flinke folka som jeg alltid er avhengig av for og få til dette, og jeg nevner i fleng uten prioritet: Fred, Kjetil, Øystein, Werner, Ole J, Odd M, Einar, Øyvind og Per, og så klart alle dere som kommer år etter år. Og for ikke og glemme alle sammarbeidspartere. I år har jeg har jeg hvert veldig opptatt med Forsvarets Jubileums maskin og litt kvante sprang i teknologi der, samt at jeg har lovet bort fokusen min til Kjeller Flyshow 2013. Men kiler litt i høyrebeinet for et FLG, blir jo liksom aldri jul uten det :-) Så smør dere med tolmodighet, la meg få finne modusen, eller at noen kommer på banen, det er jo så trivelig....husk flyshowet i Oslo 1 sept.... jeg lar høre fra meg her om ca 3-4 uker med status. Flyshow Oslo 1 sept ha det bra så lenge folkens... Jeg kan tilføye litt info: Coamo , dvs luftmakt demonstrasjon blir litt spesiell da det meste av sprengstoffet ligger i vannet:-) så det og se en Viper som turner inbound for action, med maskin kanon sim( sprengstoff) i vannet mot oslo tror jeg kan bli et foto shoot....ring meg, jeg kan gi tips :-) om du lurer på kamera vinkler etc, det blir store skjermer som under vglista etc, hvor du kan se hvordan Eskil har det i Cocpit(Live) og hvordan podene til forsvaret som er festet på F-16, de som benyttes til den mil Comao rett på skjermene benyttes i et tenkt scenario( da ser dere det pilotene ser). Dvs du ser target info live på skjermer. Det vil også være div Marine vessels, og både P3, C130 og Bel 412SP i action i forbindelse med Comao......jeg mener vell at utalelsen..løp og kjøp er dekkende,,,,selv om det er gratis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Birger

 

Har prøvd gang på gang å få noen til å holde foredrag på tidligere FLG, men jeg skal love deg at det ikke er lett. Har stort sett stått igjen selv med de foredragene som har vært kjørt. Sitter igjen med ett inntrykk av at alle vil bidra når jeg har forespurt men når det nærmerer seg og kommer til gjennomføring får de fleste "kalde føtter".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Hei, alle.

 

Da er jeg litt glad, det er faktisk noen andre som har tatt FLG fakkelen, så da blir det andre en meg som gjennomfører i år.

 

Det vil sikkert komme info.

 

Jeg skal ha et møte med disse for og gi de litt tips og triks, men kanskje jeg er litt i bakgrunnen, dette er veldig positivt for miljøet at det kommer flere krefter inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...