Gå til innhold

Andrew meets Jo Erlend...


Anbefalte innlegg

... jaggu er det mulig, etter mye jobb internt i slekta. Mye kloke sceneryhoder i familien ;)

 

Vi kan starte med Gardermoen:

 

OSL_X_1.jpg

 

OSL_X_2.jpg

 

OSL_X_3.jpg

 

OSL_X_4.jpg

 

OSL_X_5.jpg

 

OSL_X_6.jpg

 

OSL_X_7.jpg

 

OSL_X_8.jpg

 

OSL_X_9.jpg

 

Her er endel 3D modeller fjernet fra Andrew sitt, det som sitter igjen er i all hovedsak terminalen, en del vegetasjon og alt som har med bakken og gjøre. Alt av andre bygg er hentet inn fra Jo Erlend sitt OSL X. I bunn og grunn betyr dette at man har autogen helt inntil plassen, den ligger pinlig nøyaktig og ikke minst en framerate på drøyt 80-100.

 

.. hvorfor ikke gjøre det samme på Værnes:

 

TRD_X_1.jpg

 

TRD_X_2.jpg

 

TRD_X_3.jpg

 

Her er det litt med spredt mht. bygg, men nå ligger ihvertfall TRD der den skal ligge, ingen offset på ILS.

 

Ja, mistet AES på begge plasser, men etter og ha konfiguert GSX så var valget lett mht performance og nøyaktighet.

 

Så, hvis Andrew er snill å fjerne gates 23, 21, 19, 17 som nå er sprengt bort in real, så blir det kanakas! ;)

 

(Obvious to say, disse filene går ingen steder, men det er bevist at det går ann) :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, ingen grunn til å skjule kreative ideer som dette, har vært inne på tanken å gjøre det samme selv. Og her ser man fordelen ved å utnytte autogen, og gi den spillerom der det er mulig. Artige shots dette :grin:

 

Jeg har noen gates å fjerne på Gardermoen ja. Satt jo der med en øll og betraktet vill gravevirksomhet for noen dager siden, men glemte å notere gatene. De skal bort snart, og gi plass til Werner sin midlertidige terminal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen gates å fjerne på Gardermoen ja. Satt jo der med en øll og betraktet vill gravevirksomhet for noen dager siden, men glemte å notere gatene. De skal bort snart, og gi plass til Werner sin midlertidige terminal.

 

Vakkert! :grin:

 

Når du først nevner det, området fra G23 og vestover ser for tiden ut som en krigssone. Jeg er så heldig å ha kontor helt øverst i terminalen mot vest og dermed flott utsikt både vest og nordover, om du trenger bilder let me know!

(Ser forresten ut som G17 er delvis left behind, fundamentet står igjen)

 

Webcamen på OSL.nå er også fin i bruk som referanse. Nå er pinadø også gangbroen ferdig - her går det unna! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, kommer nok tilbake til saken om noen shots, men ikke før om cirka 6 uker :smile:

 

Jeg har laget ferdig nytt radartårn, må bare mekke noen få texturer. Ellers er planen:

 

Terminalen til Werner

 

Dokking anvisere (har en i drift alt)

 

WIF hangar ved 01L

 

"Krigssonen" venter jeg med til de har all asfalten på plass.

 

PS, et spørsmål:

 

Har jeg parkeringen til 744F for langt inne, bør jeg flytte den litt tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Krigssonen" venter jeg med til de har all asfalten på plass.

 

Om du mener krigssonen nord for nåværende terminal forstår jeg det godt, men i kroken mellom pier vest og syd vil det ikke komme asfalt da det skal støpes fundament for påbygg av dagens terminal - så der kan du fint slippe en granat før du drar til sjøs ;)

 

Kommer tilbake med 744'en, men har aldri tenkt over at den har stått for langt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, jeg kan gjøre området mellom dagens terminal og ny bro ganske så dirty :grin:. Rekker det ikke nå (venter på utsatt avreise), men får gjort litt på en kraftig bærbar mens jeg sniker rundt langs sør og nordamerika, dog uten å kunne bruke nettet til annet enn å lese, og knapt nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder og pent stykke arbeid :)

 

Vi har vel allerede fått mesteparten av "kaken".

Om disse flinke gutter skulle finne på og beholde ett kakestykke selv....hva gjør vel det.

Det ligger trossalt noen timer bak arbeidet.

Kan vi ikke bare nyte det vi har fått.

Er vi snille kan det jo hende vi får mer "kake" :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulig å bare skrive oppskriften inn her i tråden da? Selve oppskriften er det vel ikke opphavsrett på?

 

Har ingenting med opphavsrett og gjøre dette med oppskriften, men det var ett par hoder i starten av tråden som på død og liv ville at dette skulle foregå via PM, så be my guest.

 

Sorry altså, men dette synes eg dere kan ta på PM...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg rett og slett legger ut en offentlig beta av AoN i morgen. I den er det gjort plass til verket ditt.

 

Men jeg har ikke snøring på om det må tilpasses parkeringer...men det kan vi ta som en update om cirka 5-6 uker. Det går nok bra med artistiske friheter...plausibelt er godt nok :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...