Gå til innhold

Dakota Norway (Default DC-3)


Anbefalte innlegg

Hei! :) Jeg kjeda meg litt forleden dag, og fant plutselig ut at jeg hadde lyst på en Dakota Norway paint til default DC-3. Da jeg ikke fant den painten jeg var ute etter på den lille store interweben, ble jeg pent nødt til å male meg en egen. Painten jeg valgte er inspirert av den painten som ble benyttet under Bodø Airshow 2012 (sideror og enkelte andre detaljer er fra en av mine tidligere painter, men kommer til å bli endret etterhvert).

 

To av bildene er smått redigert med paint.net, det siste er rett fra simulatoren:

 

nsSK7.png

Over Målselva.

 

01zwm.jpg

Paintbrush-effekt for å få det til å se ut som en tegning.

 

NLoqn.jpg

Uredigert bilde på Bardufoss.

 

Da Microsoft sine utviklere var litt på latsiden med denne modellens eksteriørteksturer, blir alt av skrift på nesen og vertikalstabilisatoren på venstre side speilvendt. Derfor er det en del detaljer jeg har valgt å ikke ta med. Det er mye mulig jeg laster opp denne painten om jeg noen sinne blir ferdig med den. Er det forresten noen som vet om en brukbar payware/freeware-Dakota der ute (helst med paint-kit)? Ellers får dere ha en fortsatt riktig god helg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ut både MAAM og Just Flight sin DC-3, så det er mye mulig det kommer en paint til den maskina jeg velger til slutt (kanskje det blir én av hver?).

 

Per: Slik jeg har forstått det, var vel Widerøe hovedsponsor for Dakota Norway slik at de kunne komme seg til blant annet Bodø Airshow i år. :)

Kilde (dakotanorway.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort et forsøk på å male Dakota Norway til JustFlight DC-3.

zMasY.jpg

 

Gragu.jpg

 

PmM4E.jpg

 

6cKzu.jpg

 

qrOWp.jpg

 

J6X6g.jpg

 

Det skal sies at det medfølgende paint-kitet var svært ukomplett og knotete å jobbe med, og størsteparten av jobben har gått ut på å forsøke å justere gråtonene i kitet til å passe sammen. Ei heller er jeg noen proffesjonell datakunstner, så for min del blir det ikke bedre med mindre noen andre vil ta seg av siste finpuss (noe som må gjøres direkte på dds-filene, da photoshop-filene ikke var komplett).

 

Denne painten får du tak i på flightsim.no's filbibliotek så snart den er godkjent av moderator (dersom den ikke blir godkjent, skal jeg finne en alternativ ftp-løsning for de som er interessert). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en plan om og lage LN-PAS Braathens SAFE DC3 og LN-SUB Braathens SAFE DC 6.

Begge til justflight's sine modeller, me ga opp grunnet paintkitene.

Får di rett og slett ikke til og line ordentlig opp, samme med at fargene blir forskjelig når da dette klistrest på flyene.

 

Men kanskje en vakker dag, når jeg har ny pc og nytt mot, så blir disse og dokker sakte men sikkert opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal se på det når jeg får tid en dag, mye mulig det vil dukke opp en paint eller to av forsvarets DC-3 (C-47). Er det en spesiell maskin du er ute etter, kan du jo legge igjen det nasjonale kjennetegnet på flyet (LN-xxx eller liknende), så skal jeg gjøre litt research og se om det er mulig å lage en paint.

 

Kan forøvrig melde om at painten nå er å få tak i på filbiblioteket for de som er interessert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lærte jeg noe denne gang også. Lommeboka åpnet seg og Dc-3

og DC-6 havnet i samlingen. Hadde ikke tenkt over at den hadde engelske ringer, selvom det fremgår med all tydelighet på dine bilder, grunnen er jo klar når jeg leste på Norge-Dakota sine sider. Men da ville det være ekstra godt med en "heilnorsk".

Uansett, takk for fin jobb, du har fått det til, ingen tvil om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk! :) Kan også nevne at jeg har begynt på paint av BW-K med såkalt overpyntet, oransje/blå nese og hvitt tak. Regner med at den kommer ut innen 14 dager (alt ettersom jeg får litt fritid innimellom lange skoledager). Kan også hende jeg lager en 'ren' Dakota Norway-paint også etterhvert :)

 

Uansett, takk for responsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan!

 

Prosjektet er ikke glemt av, men det har vært veldig hektisk i det siste (med masteroppgavejobbing og alt for mye skolearbeid på alt for kort tid), så BW-K-prosjektet har desverre blitt forskjøvet. Har en eksamen i morgen, men etter det er jeg ferdig med alt som heter høyskoleutdanning, og jeg kan fokusere på hobbyer igjen. Håper på å få ferdigstilt et prøveeksemplar av en JF BW-K-paint så snart som mulig. Er vel ca. 50% ferdig med malinga, men ting tar tid ettersom paint-kittet til JF er mer eller mindre grusomt å jobbe med (samt at jeg ikke har alle detaljer jeg ønsker angående painten, som f.eks. farge i cockpit etc). Følg med i denne tråden, så kan det hende den dukker opp til uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...