Tommy André Bertelsen Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Hei! Jeg kjeda meg litt forleden dag, og fant plutselig ut at jeg hadde lyst på en Dakota Norway paint til default DC-3. Da jeg ikke fant den painten jeg var ute etter på den lille store interweben, ble jeg pent nødt til å male meg en egen. Painten jeg valgte er inspirert av den painten som ble benyttet under Bodø Airshow 2012 (sideror og enkelte andre detaljer er fra en av mine tidligere painter, men kommer til å bli endret etterhvert). To av bildene er smått redigert med paint.net, det siste er rett fra simulatoren: Over Målselva. Paintbrush-effekt for å få det til å se ut som en tegning. Uredigert bilde på Bardufoss. Da Microsoft sine utviklere var litt på latsiden med denne modellens eksteriørteksturer, blir alt av skrift på nesen og vertikalstabilisatoren på venstre side speilvendt. Derfor er det en del detaljer jeg har valgt å ikke ta med. Det er mye mulig jeg laster opp denne painten om jeg noen sinne blir ferdig med den. Er det forresten noen som vet om en brukbar payware/freeware-Dakota der ute (helst med paint-kit)? Ellers får dere ha en fortsatt riktig god helg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars K. Rønes Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Fin paint.. Beste DC-3'en foreløpig til FSX er vel MAAM sin? Det er da en payware.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 jeg syns justflight sin DC-3 er ganske fin jeg. syns vi burde ha en dakota norway paint til den også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Var ett godt stykke arbeid det der ja. Men en ting jeg lurer litt på. Widerøe på Dakota Norway? Betyr det att de har sponsa DN i 2012 eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy André Bertelsen Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Skal sjekke ut både MAAM og Just Flight sin DC-3, så det er mye mulig det kommer en paint til den maskina jeg velger til slutt (kanskje det blir én av hver?). Per: Slik jeg har forstått det, var vel Widerøe hovedsponsor for Dakota Norway slik at de kunne komme seg til blant annet Bodø Airshow i år. Kilde (dakotanorway.no) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 håper det blir laget en dakota norway til justflight sin dc3 for den er bare dritfin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy André Bertelsen Skrevet 31. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2012 Da har jeg bestemt meg for at jeg skal male JustFlight sin DC-3 i Dakota Norways farger. Jeg har foreløpig ingen ETA, men regner med at jeg har en ferdig paint en dag i neste uke (skal på 'ferie' fra og med i morgen til og med søndag). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Ser fram til JF Dakota'n er ferdig, så du får ha god ferie i mellomtiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy André Bertelsen Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Da har jeg gjort et forsøk på å male Dakota Norway til JustFlight DC-3. Det skal sies at det medfølgende paint-kitet var svært ukomplett og knotete å jobbe med, og størsteparten av jobben har gått ut på å forsøke å justere gråtonene i kitet til å passe sammen. Ei heller er jeg noen proffesjonell datakunstner, så for min del blir det ikke bedre med mindre noen andre vil ta seg av siste finpuss (noe som må gjøres direkte på dds-filene, da photoshop-filene ikke var komplett). Denne painten får du tak i på flightsim.no's filbibliotek så snart den er godkjent av moderator (dersom den ikke blir godkjent, skal jeg finne en alternativ ftp-løsning for de som er interessert). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 har leka mæ litt med paintkite te Justfligh sin DC3 og d er noe makkverk uten like. Men ser ut til at du har mestret den, DC3 var rett og slett herlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy André Bertelsen Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Takk! Og ja, jeg veit hva du mener for å si det mildt. Det kan virke som at de har tatt noen snarveier når de malte denne modellen for å si det mildt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hadde en plan om og lage LN-PAS Braathens SAFE DC3 og LN-SUB Braathens SAFE DC 6. Begge til justflight's sine modeller, me ga opp grunnet paintkitene. Får di rett og slett ikke til og line ordentlig opp, samme med at fargene blir forskjelig når da dette klistrest på flyene. Men kanskje en vakker dag, når jeg har ny pc og nytt mot, så blir disse og dokker sakte men sikkert opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nordberg Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hei og takk for at du har laget painten, nå skal jeg snarest få handlet dc-3 med gyldig grunn. Men, tror du at du har ork til en for Luftforsvaret også, med glorete nese? Dette er ikke for å mase når du har hatt jobb så det holder, men er nå en drøm allikevel. Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy André Bertelsen Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Jeg skal se på det når jeg får tid en dag, mye mulig det vil dukke opp en paint eller to av forsvarets DC-3 (C-47). Er det en spesiell maskin du er ute etter, kan du jo legge igjen det nasjonale kjennetegnet på flyet (LN-xxx eller liknende), så skal jeg gjøre litt research og se om det er mulig å lage en paint. Kan forøvrig melde om at painten nå er å få tak i på filbiblioteket for de som er interessert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nordberg Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Takk det ville være topp. BW-K var VIP maskin i mange år, så hvorfor ikke den? Fant endel bilder på luftkrigsskolen.no/airforcephotos/ av denne også, noen i farger om enn blasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nordberg Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Så lærte jeg noe denne gang også. Lommeboka åpnet seg og Dc-3 og DC-6 havnet i samlingen. Hadde ikke tenkt over at den hadde engelske ringer, selvom det fremgår med all tydelighet på dine bilder, grunnen er jo klar når jeg leste på Norge-Dakota sine sider. Men da ville det være ekstra godt med en "heilnorsk". Uansett, takk for fin jobb, du har fått det til, ingen tvil om det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy André Bertelsen Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Jo takk! Kan også nevne at jeg har begynt på paint av BW-K med såkalt overpyntet, oransje/blå nese og hvitt tak. Regner med at den kommer ut innen 14 dager (alt ettersom jeg får litt fritid innimellom lange skoledager). Kan også hende jeg lager en 'ren' Dakota Norway-paint også etterhvert Uansett, takk for responsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nordberg Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Det er fint, og ros har du fortjent for mange timers arbeid. Tilbakemeldinger er det minste vi som nyter godt av det kan gi. Men la det ikke gå utover din skolehverdag, vi venter så gjerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nordberg Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Hvordan gikk det med tiden, ble det noen sjangs for en BW-K av den DC-3'en fra Just Flight? Eller er det jeg som ikke har fulgt med i timen. Hadde vært snadder med en slik også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy André Bertelsen Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Hei Jan! Prosjektet er ikke glemt av, men det har vært veldig hektisk i det siste (med masteroppgavejobbing og alt for mye skolearbeid på alt for kort tid), så BW-K-prosjektet har desverre blitt forskjøvet. Har en eksamen i morgen, men etter det er jeg ferdig med alt som heter høyskoleutdanning, og jeg kan fokusere på hobbyer igjen. Håper på å få ferdigstilt et prøveeksemplar av en JF BW-K-paint så snart som mulig. Er vel ca. 50% ferdig med malinga, men ting tar tid ettersom paint-kittet til JF er mer eller mindre grusomt å jobbe med (samt at jeg ikke har alle detaljer jeg ønsker angående painten, som f.eks. farge i cockpit etc). Følg med i denne tråden, så kan det hende den dukker opp til uka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nordberg Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Hei Tommy! Gjør det du skal, skole og slikt må ha prio. Men jeg vil bli meget glad om du får en sjans til å ferdigstille en slik paint. Så takk for info. Vær sikker jeg skal følge med, og det må bli når det blir i forhold til hva du selv kan bruke av tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Flott paint av Dakota Norway. Manfred Jahn har også laget en utmerket freeware C-47 for FSX. Her er et par painter for denne.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.