Gå til innhold

Navnefeil på RYR-booking! hjelp


Anbefalte innlegg

Hjelp!

 

skal på tur på onsdag med reisefølge Torp-Edinburgh

 

har klart å oppdage en glipp på bookingen.

 

navnet til reisepartneren er registrert feil

 

***a *** ******* heter plutselig ***i *** *******

 

navnendringen koster 1100,- billetten for 2 tur/retur kostet 1300 med en innsjekket bagasje.

 

håpløst.

 

men når jeg dobbelklikker i navnene under ny bestilling kommer ikke feilstavelsen opp som noe alternativ. kun de to korrekte navnene. Edinburgh har RYR på ulike steder feilstavet selv på 3ulike måter.

 

Er det noe sjans for at feilen kan ha oppstått hos RYR? a og i ligger jo som kjent langt fra hverandre på tastaturet. Er det noen sjans å få til dette på en billigere måte enn 1100?

 

er billett/passkontrollen et problem med denne feilstavelsen, stor sjanse å ta evnt?

 

noen insider tips? det jeg mest reagerer på er at jeg ikke får opp feilstavelsen ved dobbelklikk men kun korrekte alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal merke deg at det er forskjell på navnekorrigering (som flyselskapene gjerne kaller 'name correction') og navneendring ('name change'). Endel flyselskaper gir deg muligheten til å foreta en navneendring på kjøpte billetter - eller egentlig da overdra billetten til en annen. Denne 'en annen' må selvsagt falle innenfor eventuelle begrensninger ved billettkategorien - men for øvrig kan billetten overdras til hvem som helst.

 

I motsetning til navnekorrigering, som er en korreksjon av et feilskrevet navn, og som er gratis hos både SAS' og Norwegians tilfelle, tar de seg begge betalt for å gjøre en navneendring: Prisen er 300 kroner hos begge. Ryanair tar 100 euro (861 norske kroner) for navneendring når dette gjøres på internett, og 150 euro (1289 norske kroner) dersom du gjør det via kundesenter på telefon, eller på flyplasse

 

fra denne artikkelen

 

så det burde være håp men jeg har mine tvil frem til jeg finner ut av det.

 

 

her finnes håp

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...