Gå til innhold

VATSIM, hjelp!


Svein Skålvik

Anbefalte innlegg

Har nå fått dratt meg inn på VATSIM og registrert meg, så det blir vel noen lufte turer der etter hvert. (Får nok nøye meg med å sitte og høre på ATC først)

Men trenger litt hjelp.

 

Logga meg på bare for og teste i går.

La merke til at alle flyene på Gardermoen hadde VIP paint's.

Jeg så også en stor trekantaktiv sak med et spørsmålstegn inni, flyene lagga litt også.

Noen som kan hjelpe meg her tro?

 

Takk på forhånd!

Jeg bruker da SquawkBox :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mangler aircraft packs.

 

Om det f.eks står en B738 ifra NAX ved siden av deg og du ikke har det installert så vises det som generic (VIP) fly.

Mangler du flymaskinen så vises det som ett spørsmålsteng.

 

Du kan laste ned ekstra pakker, men hvor de norske finnes kan jeg desverre ikke hjelpe deg med da jeg bruker FsInn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite google søk så finner jeg vel Aircraft Packs.

Jeg kommer til å bruke FsInn etter hvert jeg også, men tenker jeg bare bruker SB i første omgang:) Skal jo bare stå og lytte på ATC før jeg hiver meg ut i det.

 

Men veit du hvorfor flyene hakker? Har hørt det er noe med innstillinger å gjøre? Noen anelse? :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker FsInn istedenfor, men får ikke logget på VATSIM.

Jeg gjør akkurat det samme som står i tutorialen som er her på forumet, men når jeg skal trykke på VATSIM ikonet i FsInn Control Panel så blir VATSIM ikonet grønnt i 3 sekunder også blir den rød igjen :( Skjønner ikke mye av dette her. Windows Firewall er også slått av, å jeg har jo tastet inn riktig ID og passord også.

 

Noen som har en anelse hva jeg gjør feil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke lastet ned FSInn Load Server Fix heller.. Står bare at filen er corrupt i Winrar.

 

http://www.ellebi.org/luca/vatsim/sbservers.txt

 

Høyreklikk på denne linken og lagre som. Som filnavn skriver du sbservers.reg og som filtype velger du "Alle filer". Trykk på Lagre. Da skal du få en fil som heter sbservers.reg, dobbeltklikk på denne og restart FSInn/FSX så tror jeg du skal få opp alle de serverne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei...

 

Om det er lenge siden du har registrert deg og ikke flydd kan du prøve dette...

 

You will need to submit a ticket to the VATSIM Membership department and they will reactive soon. Go to http://membership.vatsim.net/user/ to submit a ticket.

 

En som hadde samme problemet løste det på den måten :) Kan være kontoen din er deaktivert grunnet null flyvning på så lang tid ;)

 

EDIT: Det er 1228829 som er din ID sant? :) Bare sånn i tilfelle du har skrevet feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp folkens :grin:

Alt fungerer nå! Sitter og hører på ATC på OSL nå:)

Jeg hadde jo selvfølgelig blanda passordet med et annet, så dette er kun min egen feil.

Men så var det dette med AI Register Tool da.

Er det bare å installere det, så ser jeg riktig fly med livery? Skjønner ikke så mye av readme fila for AI Register Tool.. Den er jo på tysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du kom deg på nett igjen ;)

 

For å få trafikken vist i riktig livery og flytype må du først ha en AI-pakke installert. For eks. PAI, WoAI, IVAO-AI, MPP, MyTraffic, Ultimate Traffic 2 eller skAI. Selv bruker jeg IVAO-AI-pakken da denne er gratis og jeg har funnet ut at denne har flest liveries og flytyper, i tillegg til at AIregisterTool støtter denne så og si 100% (eneste minuset er at den tar litt tid å installere + at du må registrere deg hos IVAO for å laste den ned)

 

Du trenger ikke lese readme, bare følg instruksene i AI register tool nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra at du bruker FSX? Bruk "MyTraffic Registration" som står under Other Airplanes. Men husk som sagt å følge instruksene nøye!

 

1. Start FS and FSInn

(Vent på at FSInn gjør seg ferdig)

 

2. Close FS and FSInn

 

3. Trykk på "MyTraffic Registration"

 

Så kan du starte FS igjen og connecte til VATSIM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker FSX ja.

Ok, da skal jeg prøve å få gjort det i løpet av kvelden, så får vi se hvordan det går. Det er vel ikke noe mer jeg trenger da? Bortsett fra Headsett med mic som kommer senere. Får lytte og lære litt først.

 

Noen som har erfaring med Jabra UC Voice Headsett forresten? Tenkte jeg skulle få kjøpt meg denne: Delcom.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som vises bestemmes utifra callsignet på flyet og hvilken flytype piloten har skrevet inn når han har logget på.

 

Hvis det vises default-fly er det enten fordi flyet ikke er i AI-pakken din, eller fordi AI register tool ikke har registrert det i FSInn databasen. I slike tilfeller må du gå inn på 'Advanced' > 'Pla' i FSInn Control panel og velge flytype og livery manuellt. FSInn vil da huske dette valget til neste gang du møter på noe lignende og vil da vise riktig flytype automatisk :) Hvis du ikke får opp noe flytype i 'Pla'-menyen (det står bare ZZZZ) kan det hende flyet ikke har sendt inn noen flightplan enda. Det er nemlig ikke alltid FSInn gjenkjenner flytypen din automatisk, så derfor er det et felt i flightplanen hvor man fyller inn flytype (B733, B752, A321 osv) hvis det ikke har kommet opp automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett annet lite tips når det kommer til FsInn er at du kan legge en liten cfg fil i hvert addonfly slik at FsInn ikke bruker det til visning av AI fly.

Kan fort gå utover ytelse hvis det skjer.

 

Det ligger en default i VIP mappen din.

Heter FSINN.CFG.

Legg denne i hver mappe av dine addon fly.

Om du ikke finner den så lag en ny cfg fil som skal hete fsinn.cfg og skriv følgene i den:

[FSInn]

ignore=1

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nemlig ikke alltid FSInn gjenkjenner flytypen din automatisk' date=' så derfor er det et felt i flightplanen hvor man fyller inn flytype (B733, B752, A321 osv) hvis det ikke har kommet opp automatisk.[/quote']

Beklager, men feil. FSInn og SquawkBox mottar flytypeinfo direkte fra serveren uavhengig av en evt. flightplan, basert på innstillingene som er foretatt i pilot-klientene. Det som fylles inn i en flightplan får bare innvirkning for ATC og programmer/nettsider som viser nåværende og historisk trafikk på VATSIM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...