Gå til innhold

Trening Oslo Kontroll i dag.


Anbefalte innlegg

Så ei sykesøster som var oppgit over att så godt utdanna folk ikke greide å lage en fungerende vaktplan i 2012

 

Har de ikke folk så har de ikke folk. Den "sykesøsteren" burde tenke litt over hva hun sier. Avinor klarer nå i hvertfall å stoppe driften før det blir uforsvarlig og koster noen livet - i motsetning til Helseforetakene.

 

http://www.dagsavisen.no/samfunn/-ahus-drev-uforsvarlig/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Eivind sitt innlegg :)

 

Mange av flygelederene har også jobbet maks opp mot gjeldene overtidsregler så ble det til slutt ingen som kunne denne vakten her om kvelden m.m. Flygeledere kan heller ikke bare bytte til en annen posisjon, dem har utsjekk på forskjellige soner, på samme måte som piloter, som må ha utsjekk på flyene de skal fly.

 

Som Eivind sier, safety first!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må slite fælt med å forstå elementær norsk. Det ble påpekt att folk med såpass høy og lang utdanelse ikke greide en så enkel sak som å planlegge ferien, som tross alt begynner på nær samma dato hvert år. :whistle:

 

Avinor som har monopol hva gjelder flygerledere har ikke mestra opgava si, og jeg kan ikke se hvorfor ikke folk må forlate jobben sin. Greierikke Avinor ledelsen å skjerpe sine ansatte må ledelsen ta sin hatt å gå. Så fpr heller mer voksne ledere ta jobben med å filleriste ei yrkesgruppe som gang på gang bruker tusenvis familers etterlengta feriedager som gissel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som skal filleristes? Flygelederne fordi de tar en velfortjent ferie etter x antall timer overtid?

 

Skjønner ikke helt hva du mener i siste innlegg her. Du snakker om andres velfortjente ferie, men det gjelder altså ikke flygeledere? Tror nok den ferien er ganske så fortjent den også.

 

Problemet her er at det ikke er rekrutert nok folk, og da blir det vel feil at de som faktisk er rekrutert og jobber som flygeleder skal filleristes.

 

Sliter litt med å forstå hva du mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble påpekt att folk med såpass høy og lang utdanelse ikke greide en så enkel sak som å planlegge ferien, som tross alt begynner på nær samma dato hvert år.

 

Avinor som har monopol hva gjelder flygerledere har ikke mestra opgava si,

 

Du svarer da med følgende: Problemet her er at det ikke er rekrutert nok folk, og da blir det vel feil at de som faktisk er rekrutert og jobber som flygeleder skal filleristes.

 

Nei nettop, så hvorfor geier ikke folk med så lang utdanelse å planlegge noe som oppstår hvert år til nær samme dato +/- ett par dager. Og hva med om de i den situasjonen legger opp ferieaviklinga slik att ferien til folk ikke blir skadelidende i og med dem ha lagt opp til den vanskelige situasjonen på egen hånd?

Hvorfor tar Avinor flygeledere fra flyplasser utenfor sine for å fylle på i egne tårn? Monopol min gode mann.

Nå er det vanskelig å arguemntere for att dette er noe anna enn en arbeidskonflikt der altså tusenvis familiers feriedager blir brukt som gissler.

 

Resultatet bør bli å rekrutere flygeledere utenfor landegrensene i og med Avinor ikke makter å rekrutere nok her til lands. Men spørst hvordan tonen da ville blitt blant Avinor`s flygeledere :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til de tusenvis familier som får hele og deler av ferien sin ødelagt du Kai. Og om jeg ifølge deg driter meg ut så argumenterer jeg hvertfall for hva jeg mener, noe svært få andre på denna tråden ser ut til å mestre,,,,Cheesezzzz :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, nå etter jeg fikk litt mat i magan skjønte jeg hva du mente Reidar. Tenkte ikke på att dette var en tråd for vatsim. Måtte scrolle litt bakover for å se hvilken komentar som var utslagsgivende og det var vel en mer ironisk en fra undertegnede. Etter det begynte ballen å rulle :grin:

 

Når det er sagt må en vel for mest mulig realisme kansje vurdere en og anna arbeidskonflikt i AI verden også ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...