Christian Ramberg Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Ved 12-tiden i formiddag fikk politiet melding om røykutvikling i et fly på vei til Kirkenes lufthavn og alle enheter rykket ut. Flyet har nå landet og alle passasjerer skal være ute av flyet. Brannbil, ambulanse og to politibiler rykket ut, i tillegg til lufthavnas egen brannbil. Årsaken til røykutviklingen i flyet er ikke kjent. Vi kommer tilbake med mer om denne saken etterhvert. onkelen min var ombord og han forteller meg at flyet mistet kraft i motorene og måtte snu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Midttun Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Her er hvertfall noe som ikke stemmer helt. Det sies i Finnmark Dagblad: SAS-flyet som lettet fra Kirkenes i 12-tiden måtte returnere etter kort tid på grunn av røykutvikling i cockpiten. Så sier politiet på stedet dette: Politiet opplyser at den sannsynlige årsaken til røykutviklinga var at ei varmeplate brukt til matlaging var full av fett. Ka i f......har ei plate brukt til matlaging inne i cockpit å gjøre:D.......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Haukland Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Man kan jo undres, kanskje de holdt på med heimebrent da... hehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 sagt det før og jeg sier det igjen, fungerer dårlig å fyre opp på et fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Hahahahaha... Jeg ler, Geir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Her er nok både onkler, presse og politi ute å snakker om ting de tror og mener. Fakta: DURING INITIAL CLIMBOUT, SMELL AND SMOKE OBSERVED IN COCKPIT. IMMEDIATE RETURN TO KKN, RESULTING IN APPR. 2 TONN OVERWEIGHT LANDING. IN ADDITION FLAP 30 OVERSPEED, SPEED 170 WHEN SELECTED. LANDING 06 WAS SMOOTH. FOUND R/H OVEN FWD. GALLEY CONTAMINATED AND SMELLING. OVEN REMOVED. NO SIGN OF DAMAGE BEHIND GALLEY AND PARTITION. AREA CLEANED. Men dette er ikke greit å finne ut av sånn i en fei i lufta. Så en landing så fort som mulig ble utført. Dette medførte en flap 30 overspeed og en overweight landing. Flyet kontrollert i henhold til AMM uten anmerkning. Hvorfor ovnen var tilgriset kan man bare lure på, men desverre så skjer det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Hva er det for slags ovn det er snakk om? Oppvarming av tevann? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Når bruke du sist en ovn for å varme tevann? Det er et gjentagende fenomen at ovene blir tilgriset av gammel mat/olje/fett, etc, og røyk fra disse er "relativt" vanlig. På 737 vil alt som lukter i fwd galley raskt finne veien til cockpit, så det kan oppleves ganske dramatisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Det er forsåvidt ikke så lenge siden jeg brukte en ovn til å varme vann til en kopp solbærsaft, men det jeg spurte om var hvor det er ovn i en 737. Jeg visste ikke at det var noen ovn der. Av artikkelen hørtes det nesten ut som ei kokeplate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Det er vel opp til flere "stekeovner" i gally, kan være dette det menes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.