Gå til innhold

simulator


Morten Johansen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et spørsmål ang.simulator.

Har nå brukt x-plane fra verson 5 og opptil9 vurderer å kjøpe verson 10 eller gå over til fsx.Ser at det er mye å laste ned til fsx over norge det er det lite av i x-plane.Har sittet her på forumet å sett på en del filmer og bilder ogstemmer det at det er så bra grafikk eller er det mye som må kjøpes til for å få det til å se ut slik.Er det vanskelig å installere ting du laster ned.Har lest her at det er ting som må legges inn i rekkefølge når det gjelder sceneryfiler eller tar jeg feil!!

Er det mulig å bruke 3 skjermer på fsx har skjermkort som støtter dette,men fungere ikke i x-plane.Og hvis en bruker 3skjermer får en dashbordet på midtre skjerm ogh/v på de andre.

Er det noen som kan svare meg.

MVH Morten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg kan prøve å svare på noe av det du lurer på.

 

Det har blitt en trend her at de fleste bruker Photoshop eller andre programmer for å forbedre bildene de legger ut. Om de ikke er redigerte vil det som regel stå dette i kommentarene.

 

Videoer er det vanskeligere å redigere, så disse er nok stort sett tatt rett fra simmen.

 

Generelt sett er det veldig bra grafikk i FSX tatt i betraktning at det inneholder hele verden, men det krever også en heftig PC, selv om det er ganske gammelt. Det ble sluppet i forkant av DX10, og man ventet seg enda bedre grafikk enn det det er nå under markedsføringen, såvidt jeg kan huske.

 

Jeg har ikke prøvd X-plane siden versjon 5 eller hva den var for mange år siden da det ble laget av 1 person, men den har alltid vært kjent for å ha bedre fysiske egenskaper enn FS, og på den tiden leste jeg også artikler om flyprodusenter som faktisk brukte den til å simulere nye modeller i stedet for å bruke vindtuneller ol. FS har alltid fokusert mest på utseendet, så grafikken er meget bra, men jeg tør påstå at også de fysiske egenskapene er simulert veldig bra i FS9/10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...