harry årrestad Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Bare litt morsommt å se hvilken rute du har! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harry årrestad Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 Jeg sitter nå på vei mot ENBR fra ENZV Kl:19:38 KL:20:06 Ladies and gentelmens welcome to Bergen Flesland airport please use the front exit to the left. we hope you enjoyed thw flight welcome omboard again. Mine damer og herrer vi er nå annkommet Bergen Flesland flyplass vi ber dere gå ut framderst venstre utgang velkommen tilbake! Jeg flydde NAX167 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Uff... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Skjerp deg Thomas. Bra tiltak, selvom det finnes en veldig lik tråd, som dog er gammel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Sitter på stolen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Elvestad Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Kl 23:33 Akkurat sett Bayern slå ut Real Madrid i CL. Meget fornøyd. :cool: COYG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Granli Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Fløy NAX1736 i kveld, ENGM-LEPA på MP'n, men det var ikke noen å se, gitt... Kom meg ned til tross for heftig sidevind (det var vi jo sett eksempel på her ) Dog vil jeg tro passasjerene har vondt i baken etter ei rimelig bestemt landing... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harry årrestad Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Jeg tror de bare er glade for å være på bakken jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harry årrestad Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Igjen enzv-enbr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Fly igjen og igjen så du blir godt kjent med ruta. Jeg gjør det samme :wink: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harry årrestad Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Haha jeg måtte lande uten gps ... vanskelig pluss at jeg ble bedt om å gå go around ... jaja skal ikke klage nå netopp øvde netopp på storm med downwind og full pakke ! så ikke en dritt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 prøv å fly sid\\star... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 For å bli kjent med tingene, skal man ikke hoppe på SID/STAR i starten. Det blir overload. Jeg syns en skal få lov til å fly fritt selv en stund, og få en feeling med tingene, før man får prosedyrer tredd over hodet. Jeg startet slik. Så gi nå litt "headroom" til nye piloter. Brukte kun VFR for bigjets, og VOR/NDB når jeg ble tryggere på tingene. Man skal lære seg å kjenne fly og ILS innflyvninger før man knaller i gang med all verdens prosedyrer. Starter man for brutalt, faller det hele sammen, og inspirasjonen og moroa forsvinner. Trinn for trinn er den rette veien å gå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 det var jo et forslag så ro ned mann :-P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Olav Henjum Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Vet ikke helt hva du spør om, men de siste ukene etter jobb har jeg flydd langs norskekysten. Landet på alle flyplasser jeg kan finne på kartet i FSX, slått av motorene og gått completely 'dark' så langt det lar seg gjøre etter hver landing. Det er en kjempekul opplevelse etter at jeg var vant til å fly kun med PMDG737 i FS2004. Norge er et fantastisk land å fly i, og når man blir bedt av ATC å fly høyere enn det som var planen så vet man at man er på ukjent terreng. Alltid spennende approacher og landinger. Dette gjelder eminente Twin Otter fra Aerosoft, forresten. Jeg synes det er et glimrende fly for FSX. Jeg lærte å fly med SIDs og STARs og med et lignende turboprop fly i Norge for mange år siden (FS98?), og hadde jeg fortsatt hatt linken til disse ville jeg ha anbefalt dem på det sterkeste (de kaltes Round Robins). Det var en utrolig opplevelse da jeg første gang kom gjennom skydekket og var linet opp perfekt til landing etter bare å ha fulgt instruksjonene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Olav Henjum Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Jeg har som sagt brukt 737 fra PMDG mye, men det var i FS9. Jeg har kjøpt boxed version av FSX versjonen her, men PC'en min klarer dessverre ikke å kjøre den, så derfor er jeg ekstra glad for at jeg 'bare' kan kjøre twin otteren her. Dette flyet er fantastisk. Prøv å lande eller ta av hvor som helst når du er vant til det, og det er ustoppelig (prøv f.eks. Lukla). (Kunne sverget på at dette var svar til noen andre, men innlegget ser ut til å være borte... :crazy: ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ådne Skaar Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 ENBR - EGKK DY1314 LN-NOL BTANB ZOL KARLI BUSOM GOLUM UPGAS BUKUT SONOG ODROB KOPUL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell-Erik_Aarsheim Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Etter utelukkende å ha flydd NGX'en i det siste, hentet jeg nylig frem den gode gamle dronningen fra hangaren. 747X'en ble satt på en langtur fra Gardermoen til JFK på andre siden av dammen. Like før innflyvning til JFK smalt det brått til og det begynte å brenne i 2'ern - dermed ble det litt action også :-) Fortsatte imidlertid approach mens jeg pumpet brannslukker inn i motoren, og tok en fuel cutoff, og det skal jammen mere til enn litt brann i en motor for å stoppe Queen of the skies - Med tre motorer i aktiv drift ble det en litt vinglete landing, grunnet litt kraftige vindkast på 31L, og skremte passasjerer kunne omsider forlate kabinen, mens dronningen ble tauet inn for en liten visit hos mekanikerene - så får vi se om hun er klar for en retur senere i uka :-) Må si jeg liker 747'en selv om den er noe eldre og ikke fullt så lekkert simulert som NGX'en, for det er morro med litt langtur innimellom, og da kommer NGX'en til kort - men gleder meg villt til PMDG slipper re-releasen som holder NGX-standardm for ikke å snakke om 777 :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Olav Henjum Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Hørtes ut som en spennende tur, dette. Vel verdt 'ventetiden' :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bendik Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Fly UK Virtual Airways, FL (Rute, ikke flight level) 803 Stansted-Belfast City Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 FL803? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bendik Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 ruta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bendik Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Flight FL801 Belfast-Liverpool, duration 0.50 min, B737-700WL Fly UK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Skålvik Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Icelandair FL681 Keflavik (KEF) - Seattle–Tacoma (SEA) QW 757-200RR Avgang 1700 lokal tid i keflavik (1900 norsk tid) Flytid: 7t 50min. FL380 Så blir en lang fin tur i kveld/natt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 jeg flyr nå PMDG MD11 ENGM SID TOR Z705 AMADA UZ705 PAM UN872 MEDIL UQ237 LMG UN10 SAU UN857 LZR UN871 GDV UN873 IPERA UW43 SVT UW46 KENOX UN741 DIKEB UL375 EGIMI UL695 ANU DCT TNCM 13 timers tur det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.