harry årrestad Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Den 9 juni 2012 skal det være flyshow på sola flyplass fly som skal der: c130J Hercules,dc3 dakota,Dc6 braathens og mye annet som f16 jagerfly!!!!! mer fly fra websiden: Flytyper fra Luftforsvaret F-16 C-130 Hercules P-3 Orion Sea King NH-90 Flytyper fra Luftforsvarets historie Tiger Moth - Oslo P-36 Curtis Hawk - Duxford DeHavilland Vampire (2 stykk) - Flyvåpenets Historiske Skvadron F-86 Sabre - Duxford PBY-5A Catalina - Duxford PT-19 Cornell - Oslo T-6 Harvard SA-91B Saab Safir (2 stykk) - Sola Flystasjon Flyklubb L-18C Piper Super Cub - Sola L-19 Cessna Birddog - Oslo F-16 Bell 47 - Sola Display Team: Patrouille de France - Alphajet - kun lørdag Turkish Stars - F-5A - kun lørdag Aerostars Display Team - England - Yak-50 og -52 Andre fly med militær tilknytning: DC-3 Dakota - Dakota Norway UH1-E Huey An-2 - Russian Warbirds of Norway L-29 Delphin (2 stykk) - Russian Warbirds of Norway AJS 77 Viggen - Swedish Air Force Historic Flight Hawker Hunter - Swedish Air Force Historic Flight J29 Tunnan - Swedish Air Force Historic Flight Boeing Stearman Aerobatics Catwalk Wingwalkers - Scandinavian Airshows Sukhoi SU-26 - Jurgis Kayris Extra 230 - Oslo - Thore Thoresen Pilatus B4 Seilfly - Johan Gustavsson - Sverige Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hvis du drar til Sola den 9. juli og forventer et airshow så tror jeg du blir skuffet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harry årrestad Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Hvordan det er det en annen dato??? jeg så det bare i stavanger aftenblad... Å nå ser jeg feilen jeg har skrevet feil det skal stå juni... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 www.solaairshow.no Turkish Stars og Patrouille de France kommer ble bekreftet i dag! Klager heller ikke på Hueyen som kommer innom! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harry årrestad Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Fikk med meg det ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Viktig å få med seg at Turkish Stars og Patrouille de France kun flyr på lørdagen, på søndagen er de i Danmark. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Gleder meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hei, jeg er på alle fly oppvisninger hvor F16 er, så om noen vil møtes så er jeg ikke lang unna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven erik johne Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Ska bli morro å se P-38, alldri sett den før, utnom på bilder å film he Flying Bulls har en fantastisk flypark som de opererer ut fra sin base i Salzburg i Østerrike. Denne sommeren tar de turen nordover med sitt flaggskip DC-6B og sin P-38L Lightning for å glede oss. DC-6 var et relativt vanlig syn på Sola på 60-tallet da både SAS og Braathens opererte denne typen fly. The Flying Bulls sitt eksemplar ble bygget i 1958 og ble operert av JAT i Jugoslavia fram til 1975 da det ble solgt til Kenya. Maskinen ble overtatt av the Flying Bulls i 2000 og den var ferdig restaurert i 2004. P-38 har såvidt oss bekjent aldri vært i Norge før. Red Bull sitt individ ble bygget i 1944 og dimmiterte fra det amerikanske flyvåpnet i 1945. Maskinen er et relativt nytt tilskudd til the Flying Bulls flypark. Du finner mye mer informasjon på the Flying Bulls sitt nettsted. Hvis du er i nærheten av Salzburg kan vi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Hei, jeg er på alle fly oppvisninger hvor F16 er, så om noen vil møtes så er jeg ikke lang unna.Da får du en travel sommer, Geir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.