Gå til innhold

Uforsvarlig takeoff?


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Problemet minner meg om flighten med DC 9-maskina til SAS for en del år tilbake, der motorene ble fylt med is. Synes dette er en god måte å fremstille historien på.

 

Så kan man diskutere hvorvidt de foregående videoene har tråkket over streken, man har jo ikke det problemet da motorene sitter under vingene. Er enig i at det ikke var bra, men det hadde kanskje vært verre med en MD80-maskin for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan man diskutere hvorvidt de foregående videoene har tråkket over streken, man har jo ikke det problemet da motorene sitter under vingene

 

Nei, dette er ikke diskuterbart overhodet! Det er et overlagt brudd på en hel haug av regler, og pilotene i den første videoen satt passasjerene i livsfare!

Det at vi skal ha clean wings (med visse små unntak) har ingen ting med motorplassering å gjøre.

Uakseptabelt, enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piloten er helt sikkert en tidligere pensjonert russisk trailersjåfør som fikk dårlig erfaring i Norge og valgte å bli russisk pilot istedenfor. På godt norsk, så er det slik man børster av snø som ligger på taket 4 meter over veibane nivå med niks og zerro form for ettertanke på de som ligger 20 meter bak vogntoget :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg sier meg litt enig med Aslak her...av det jeg har lært og fått planta inn i hue igjennom utdannelsen så....er vel ikke det her greit på noen som helst måte...heller ikke om motorene sitter bak, under vingen, oppå vingen, oppe på taket eller ingen motorer i det hele tatt...den piloten her tar med seg sitt crew, og passasjerer på en forsøks tur... ikke greit!! får vondt i hodet av sånne folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg trenger sterkere briller, men for meg ser det helt klart ikke ut som loes snoe som blaaser av. Den ville vaert mye raskere borte. Det er flak som loesner naar de roterer, dvs. ved 250km/t pluss.... Og det ser ut til at det faktisk er noe is der hvor snoen forsvinner.

Er ikke egentlig ikke saa mye om si annet enn at den er over alle streker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Flyr sas jeg ja, skulle ut fra Molde den 30 Mars, med første fly. Hadde haglet litt tidligere på natten. Ikke noe merkbart, men det var nok til at det ble de-ice.. Heh, hva skal sies om den aeroflot piloten der da...

 

Just love the chickenshits who haven't spent any time in the arctic calling this dangerous... this is actually called [insert any day of the week] up north. Get your "professional" heads out of your asses and stick to pushing the buttons that make the airplane go (so heaven forbid you don't actually have to do any flying), leave the real flying to the cowboys.

 

archer49d for 14 timer siden

 

Men iflg han der. Er vi bare noen "professionals" Så ikke noe mere å diskutere folks, ting ble gjort rett!

[size:8pt]

Ja, ironi![/size]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...