Jump to content
Sign in to follow this  
Vidar Fagerjord

737-byggere! Flyengravity glare wings ++

Recommended Posts

Selger glareshield wings fra Flyengravity, samt fire warn og master caution for begge sider:

large_00000030_0001.jpg

FWS_001.jpg

MCS_001.jpg

Delene er fra Flyengravity. Lysene i bryterne krever 6 volt. Det er mulig å bytte ut lampa med en LED. Bryterne er av profesjonell kvalitet og av svært høy standard.

Delene er aldri brukt og er lytefrie. Glare wings'ene ser utrolig bra ut og har fordypninger hvor du kan montere en LED-list for belysning av glare shield. Her er et eksempel på en MIP med disse montert:

MIP_DT_full_02_web.jpg

Selges kun samlet for 5700,- inklusive frakt internt i Norge. Nypris for disse varene med frakt og MVA er ca. 6100,-. Ser ingen grunn til å selge for lavere pris. Her sparer du ca. 400,- og leveringstiden er en uke!

Kun forhåndsbetaling til konto. Sendes som norgespakke med sporingsnummer.

PS: Skambud kan sendes til julenissen! Men jeg er åpen for bud, så lenge de er reelle. Som sagt: for disse varene er prisen tett oppunder 6100,- (kommer litt an på euro-kursen) inklusive frakt og MVA. Da er ikke fortollingsgebyr tatt med i beregningen.

Se gjerne www.flyengravity.com om dere lurer på noe.

Et sett med 2 Stk nye glarewing fra FlyEngravity: 319 EUR som konverteres til NOK= 2420.57

4 Stk glarewings annunciator knapper: 41.75 EUR ganger 4 = 167 EUR som konverteres til NOK= 1267,-

Da legger vi sammen 2420,57 + 1267 = 3687,-

Vi legger til MVA til Norge= 25% blir da: 4608,- pluss frakt..

Betalte du rundt 2000,- i frakt?

Om du gjorde det, så er det siste gang jeg kjøper noe fra FlyEngravity..

Så nå forstår du sikkert at mitt bud på 3000,- var ikke så inni granskauen urealistisk:)

GLA812	Mip performance line Glare wing set	1 € 319,00	€ 319,00
MCS260	Master Caution Switch	                2 € 41,75	€  83,50
FWS270	Fire Warning Switch	                2 € 41,75       €  83,50
shipping cost (Norway)                                          € 135,00

no VAT will be added	--
Total price	€ 621,00

621 euro gir i dag en pris ex.mva på 4720,-. Legg så til 25% mva, og prisen blir 5900,- pluss postens omkostninger for tollbehandling.

Bruker DNB sin valutakalkulator.

Så da skjønner du at ditt bud ikke var i nærheten av å være realistisk. :)

Frakten var temmelig svindyr, men det kommer av at glare wings'ene er temmelig omfangsrike. De kom i en temmelig svær eske!

Jeg sjekket ordrebekreftelsen jeg fikk fra Flyengravity, og fraktprisen stemmer - 135 euro.

Skal vi si 5500,- inkl. frakt? Ser ikke noen grunn for at jeg skulle selge disse så veldig mye billigere enn hva de vil koste om man bestiller dem fra FE. De er ikke brukt eller skadet på noe vis.

Årsaken til at jeg selger delene er fordi jeg har et komplett glare shield på hånden. Jeg har ikke spesielt lyst til å bygge hele glare shield fra scratch når jeg kan få noe ferdigbygget. Ulempen er vel bare at den andre glareshield'en koster det dobbelte. Oh, well... :D

Jeg skjønner.... Du værden for en frakt...

Jeg hadde vært interessert i dette, da det sparer meg en hel del arbeid. Men 5500 er mye penger for eye-candy. Er det et originalt glareshield du har fått tak i?

Nei, det er laget av FDS. Passer rett på FDS-MIP'en min. Men jeg får en fin pris på det, og da trenger jeg jo ikke glare wings'ene.

De er forresten kjempefine dersom du skal bygge egen glareshield. Du får alle vinkler og avstander ferdig definert, så det er lett å få til resten. Selve glare shield er ikke vanskelig å få bra til, men glare wings er en solid utfordring om du skal få det til å se bra ut! Har sett altfor mange himabrygg som ikke ser ut i månelys! :cool:

5500 er mye, ja - men det er insignifikant i forhold til mye annet har jeg (dessverre) funnet ut. Jeg betalte f.eks. 5 laken for alle gauges'ene i overhead. Tror overhead'en min har passert 25 tusen i innkjøpsverdi til nå...

Best å ikke tenke på det, trur æ. :D

5500 - lavere går jeg ikke. Det er fortsatt over 500 kroner spart i forhold til nypris, og så er leveringstiden 5 virkedager sånn røfflig.