Gå til innhold

ENVA_TWR trening onsdag


David Kristiansen Olsen

Anbefalte innlegg

Takk det samme. Alltid morro å fly når det er live coverage på vatsim, og særlig med de dyktige kontrollerne vi har i Norge - unicom er liksom ikke helt det samme.

 

Jeg fløy forøvrig NAX533 og fikk et merkelig problem etter takeoff - nemlig veldig dårlig trust, og slow climb.... Fikk liksom ikke nesa opp uten at farten sank dramatisk.

 

Viste seg at en av motorene enten hadde stoppet, eller gav mye dårligere trøkk enn den andre (men jeg fikk ingen varsel eller indikasjoner noe sted annet enn at AT slo seg av og nektet å gå på igjen), at noe var galt med motoren syntes etterhvert på fuel-forbruket - etterhvert var det markant mere fuel på høyre side og venstre tanen viste IMBAL.....Kjørte derfor en omstart den høyre motoren midair, og da ble det liv i den gitt. Etter dette funket AT også, og jeg fikk klatret som normalt oppover. Deretter måtte jeg selvsagt også stenge fuelpumpa på venstre side og crossfeede begge motorene fra høyre vinge for å gjenvinne balansen over litt tid..... Resten av turen gikk fint, og landing gikk greit...

 

Artig når det skjer litt og alt ikke bare går helt A4 :-)

 

Morro med Norsk online dag..... skal prøve å få vært med på disse fremover når tiden strekker til :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...