Gå til innhold

Norsk FlySimulatorSenter Buskerud


Ole Petter Jakobsen

Anbefalte innlegg

Hei alle Simulator entusiaster.

 

Meg selv og en kollega ser på muligheten for å starte et flysimulatorsenter et sted mellom Oslo og Drammen

 

Ønsket er å skape et samlingsted for alle som er interessert i simulatorer, fly og ikke minst de som bare vil komme å ha det gøy!

 

... Om dette er noe vi får gode tilbakemeldinger på, anskaffer vi oss en fastmontert simulator av et Boeing 737 fly.

 

Her skal alle få lov til å prøve seg, å få muligheten til å faktisk fly hvor de vil, til og fra forskjellige destinasjoner i europa og verden!

 

Vi har laget en gruppe på Facebook for å se hvor stor interessen er for en full offentlig flysimulator, hvor ALLE kan prøve seg som pilot for en dag.Følg link å bli medlem:

 

http://www.facebook.com/groups/317367328317638/

 

Vi ønsker også her en seriøs diskusjon om hva dere mener betalingsviljen er per time. Det er viktig for oss at prisen skal være slik at dette blir et tilbud som alle kan benytte seg av og ikke minst et tilbud som folk ønsker i benytte seg av flere ganger. Det er imidlertid slik at prisen må stå til investeringen. Hva ville du vært villig til å betale?

 

Håper mange tar kontakt med oss slik at vi kan levere en tjeneste slik dere ønsker den! Skriv gjerne en melding til oss på veggen eller send en beskjed om dine meninger og synspunkter.

 

Tusen takk for din hjelp! Kanskje vi sees på simulatorsenteret snart? :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres spennende ut! Og ville definitivt benyttet meg av simulatoren om den var av god kvalitet.

 

Hos de profesjonelle aktørene får man kanskje 2 timer, der mye går bort på briefing osv. og man sitter igjen med ganske lite flytid totalt. Det er slutt akkurat når man har "kommet inn i det".

 

Tror det som ville vært interessant var å kunne få litt flere timer til en overkommelig pris. Kanskje en "arbeidsdag" for et par tusen kroner?

 

Så kan dere jo alltids selge kortere tider til andre arrangement der deltagerene kanskje ikke er så "hardcore" simmere som det du vil finne her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Daniel.. Tusen takk for at du engasjerer deg!

 

Det vi vil, er nettopp det jeg tror du ønsker. Vi vil at man skal ha ganske frie tøyler. Så lenge man betaler, så skal man kunne fly hvor man vil, å så lenge man vil.. Hvis man ikke vil ha noe briefing så trenger man ikke det.

 

Gi beskjed til alle som du kjenner som du tror kunne vært interessert, å få de til å engasjere seg på facebook eller her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes spennende ut! Jeg er veldig interessert i å fly på en 737NG / 747 / A320-simulator om det skulle dukke opp mellom Oslo og Drammen, er jo midt i blinken det :)

 

Er også enig med de ovenfor her, er simulatoren drevet med FS2004 eller FSX så må VATSIM være tilgjengelig for de som ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Spennende. Ta dere en tur innom oss, vi (Nordic Simulator Center i Lillestrøm) driver omtrent med det samme som dere skal starte med. Sitter med mye erfaring på området.

 

Vi opererer en DC10 og har også en DC9Super80 som er i startfasen nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Jeg kan se for meg at betalingsviljen for å leie simmen kan være rundt 500 kr pr time. Dersom man er 2 blir det altså 250 kr timen hver. Da får man flydd 4 timer for 1000 kr. Alt må jo betales, og alt koster her i verden, så hvorfor ikke. Mulig prisen er stiv for noen, og akseptabel for andre. Dere må jo legge dere slik at dere ikke går i underskudd, samt at kundene har råd til å betale for timene : )

 

Ellers er jo 250 kr timen en kjempebra pris. 500 kr hver for en 4 timers. Men tror ikke det er mulig å få prisen så langt ned, ved drift i Norge.

 

Eventuelt fast mnd kort kan være en anna løsning (type 2000 kr eller noe?). Tror kanskje dette er den mest relevante løsningen. Da kan dere kombinere.

 

Dette fordrer jo at simmen er bra og meget realistisk. Hvilken leverandør tenker dere? Det finnes ferdig byggeede simmer som holder pro kvalitet. Søk på 737 FCTD på Youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Agnor..

 

Kjempe bra innspill! Vi håper veldig at vi kan levere et meget bra produkt. Vi kommer til å legge ut mer informasjon etter hvert som vi ser at folk engasjerer seg.

 

Er veldig viktig at så mange som mulig engasjerer seg, slik at vi at vi får en hvis oversikt over om markedet er stort nok i forhold til investeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen.

 

Her er en liten oppdatering fra oss i NFS.

 

Vi jobber nå om dagen med å finne en god finansieringsløsning, samtidig som vi i løp av kort tid kommer til å ha stifte selskapet.

 

Jobben med å finne lokaler er også i full sving og vi har noen i kikkerten. Lokalene vil antageligvis ligge i Drammensområdet, men det er veldig viktig for oss at de skal ligge i nærheten til tog og offentlig transport.

 

I løp av mai vil vi også komme ut med en egen nettside. Hva denne siden kommer til å inneholde, vil vi komme tilbake til senere.

 

Vi er veldig glad og takknemlig for alle som har engasjert seg både på Facebook og her på Flightsim.no. Er veldig godt å se at flere har savnet dette tilbudet.

 

PS.Det er viktig at alle sprer dette budskapet slik at vi får en god oversikt over hvor mange som er potensielle brukere.

 

Hilsen

NFS

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjørn

 

Hvis du setter deg litt inn i hvordan autopiloten til en 737 fungerer, så er jeg sikker på ut du vil kunne ha det gøy i en slik simulator. Da kan man jo hvis man vil, bare følge kontrolltårnets anvisninger så vil man jo komme fra A til B.

Litt av poenget vårt, er jo at alle skal få oppleve hvordan det er i cockpit, så her må det jo også være rom for å prøve å feile:-)

 

Et lite tips er jo også å ta kontakt med folk her på forumet, så er jeg sikker på at du finner noen som kan hjelpe deg med å komme i gang?

 

Vi ser også på muligheten til at man kan leie simulatortid på 30 min basis slik at man kan prøve seg litt, men dette er ikke klart enda.

 

Tid for oppstart er for tidlig å si. Vi har utrolig mye jobb foran oss nå. Vi må få på plass en god løsning for finansiering, vi må finne lokaler, nettside og ++++++++

 

Vi må ikke minst få en enda bedre oversikt over antall potensielle brukere.

 

Hilsen

NFS

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig - dette er noe jeg har ønsket lenge.... Dette er noe iallefall jeg kunne tenke meg å benytte meg av, med mindre det prises helt ut i det blå.

 

Prisrange 500~1000 for en god økt, 2-4 timer er akseptabelt, og det er et sterkt ønske, dersom simmen baseres på FSX, at det blir mulig å koble til vatsim for full realisme :-)

 

Spennende prosjekt! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...