Gå til innhold

Reinsvoll flyplass


Rune Karlsen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har laget Reinsvoll, Trysil, Søndre Æra og Rena som skal være rimelig riktig plassert, men hytter og hangarer er så som så, dvs default. Har ikke kommet igang med GMax eller FSDS til slikt bruk, og har ikke fått somlet meg til å få foto fra de som det er mulig å fotografere. Kommer etter hvert, tror jeg.

Jeg bruker UTX Eu og Gex Eu, men ellers AON og NSX II pluss Norway Mesh mm. Har laget noe til Værøy heliport.

Er dette noe du vil prøve, sender jeg disse til deg evt legger de ut på filbiblioteket her hvis du synes det er noe å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at du vil lage noe på småflyplassene i innlandet.

 

Her en liten snutt fra Trysil.

 

Det er nå nesten klart for byggingen av nye Salen/Trysil flyplass som blir en chaterflyplass for for skiturister fra hele Europa. Flyplassen blir liggende så vidt inne på Svensk side av grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kan sende deg filene+ Eggemoen som jeg har snekret sammen til Rune Karlsen. Har ikke lagt dette ut til filbiblioteket her på flightsim.no, da jeg ikke vet om "de herrer" over her, har hatt noen glede eller nytte av dette arbeidet. Det er jo ikke helt på høyde med Jo Erlend eller Andrew sine arbeider.

Mvh

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da legger jeg inn på filbiblioteket en fil som heter Norske GA ver 1.1 som nå inneholder følgende:

Sætermoen/Trysil

Østre Æra/Osen

Landsørkje/Rena

Bøverbru

Reinsvoll

Eggemoen

Tomlevoll

Værøy Heliport

Flere er modifisert i forhold til det jeg har sendt flere av dere. Og fortsatt ikke på høyde med Andrew eller Jo Inge sine arbeider, men skal være brukbare, dvs flybare, for de av dere som savner noe her i innlandet. Gjentar at jeg gjerne hører fra dere, slik at jeg kan lære noe og deretter forbedre dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Super dupert at noen oppgraderer fs9 småflyplasser til FSX format.

Jeg har brukt de gamle fs9. til nå med noenlunde hell, dvs, litt mye trær i endene av rwy. og riksvei 25 Elverum- Trysil krysser midt på rwy 15/33

 

En liten kommentar.

Sætermoen/Trysil, er egentlig Sæteråsen/ Trysil.

Sætermoen ligger I Troms fylke jeg vet, da jeg har utført min militærtjeneste der.

Håper disse nye snart blir klare for nedlastning her.

 

Lars Peter.

aka "1958 multiplayer"

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for korreksjonen. Jeg vet ikke helt hva jeg har gjort siden kartsiden mm har riktige opplysninger. Er rettet i grunnfilen min for Trysil nå, så da får jeg prøve å få lastet opp det korrekte for disse to filene. Takk for hjelpen.

 

Har nå lagt opp en rettet utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sendte den sent lørdag og la inn en korrigert fil natt til søndag for godkjenning, men har ingen mulighet til å påvirke tiden det tar, så mitt tips er nok like godt som ditt. Tuslet med et par av plassene hele søndag, litt mer til omgivelsene, så det vil dukke opp senere, hvis det er slik at dere finner dette brukbart. Har ikke fått tak på hvordan kartbilder fra Google kan legges inn i f eks Sbuilder, så derfor jobber jeg litt tungt med posisjoner fra f eks Finnkart (kart og bilder).Bruker ADE som er bra til mye men ikke til de store områdene, det er så mange ting som skulle ha vært forandret i Landclass systemene. Sukk!!

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der gitt. Da var pakka instalert og prøveflydd, og det må jeg si, dette var riktig så bra saker.

Helt glimrende å få disse småstripene inn på FSX.

Til og med Tumlevoll Internasjonal. Helt konge..

 

Litt konstruktiv kritikk hvis det er ønskelig?

 

ZZOT Tomlevoll: Har en god del landinger her med micro og synes stripa og parking ble noe lys iogmed at det er ei gress stripe, men den er kanskje laget vinterstid?

Prøvde å forandre til sommertid på simmen men da ble den helt hvit i forhold til åkern rundt.

 

ENTS: Her fikk jeg en god del buskevekster på stripe og parking.

Er det noe tøys hos meg tro?

 

Ellers fremsto dette som ett meget godt stykke arbeid, jeg likte spesielt godt at du har lagt tower viewe omtrent på høyden stripa er på og ikke 1000 ft over.

Helt kanon, nå oppdateres Plan-G her og det skulle ikke forundre meg om det blir en liten prøvetur til gitt.

 

Masse takk for denne pakka.

 

Ps: Hvis du har lyst til å legge til Mesnali Aerodrome så sitter jeg på en god del bilder derifra.

 

Edit:

Tok meg en ny prøvetur her nå, og på Tomlevoll ser alt helt ok ut.

Det var nok bare litt snerk her på mi maskin..

Se bort ifra kritikken.. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Øyvind og dere andre som har lastet ned!

Beklager med en gang at jeg har vært litt sløv med testing under forskjellige sesonger, er nok "sen vår og sommerflyver".

Lover bot og bedring. Sesonger er noe som MS har trøbbel med også. Har opplevd busker selv på ENRV og ENTS, men det er long gone, så der har jeg ikke noen forklaring. Lister litt hva jeg bruker, kanskje det kan forklare:

MS FSX Gold Ed, REX, Shade, UTX EU (har alle), GEX EU (har alle), Norw Mesh, FS Global EU Ultimate (har alle 3), Norw Landclass og Scenery Tech (alle), Aerosoft OSL, Stav og Trndh,

AON og NSX II og div andre. Alt satt opp etter Andrew og Nick N, og det funger OK her.

Ser at noen texture som jeg bruker ved hjelp av ADE ikke følger like godt med på sesongskifter. Skal huske det!

Har laget en grunnfil av Mesnali, sender den for kommentarer.

Ellers har jeg pusset opp på nesten alle filer, skal følge med og prøver å fange opp feil som blir meldt eller ønsker. Så oppdateringer følger. Vil mest innholde omgivelser, mao pynt.

Forsøkte meg på Husodden og Wadahl, men vannspeilet var hengekøye i Randsfjorden, og høyden skapte problemer på Wadahl.

Trøst for være at vi har Frya i all glorie.

Takk for ros og ris, som sagt er det til hjelp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...