Gå til innhold

Radar Contact Version 4.3.3845


Torkil Riiser

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg betalte og lastet ned dette progr, men er litt grønn på åssen det funker.

Har prøvd å loade en flightplan, men da får jeg en feilmld på at jeg mangler en DLL fil.

 

Noen som kan gi meg litt råd om åssen jeg kommer i gang, så hadde jeg satt stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Radar Contact og jeg syns det er et godt alternativ til default ATC men selvfølgelig ikke det samme som Vatsim/IVAO.

I tillegg til å lese diverse forum så anbefaler jeg på det sterkeste og lese manualen som kommer med. Selv om det er kjedelig så er det alltid smart ã studere dokumentasjon som kommer fra produsenten selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Torkil

 

Jada bruker RC4 selv, på omtrent alle mine flygninger, er ikke så interessert i VATSIM og dens mangel på dekning og da er RC4 perfekt.

Har et par små mangler som at SID/STAR ikke blir rekognisert automatisk i programmet (kommer i neste versjon, RC5)Utenom det så inneholder det de aller fleste av nødvendige rutiner og prosedyrer, samt at den er stedsbestemt. Det vil si at den endrer Transition level etter hvor den er i verden f.eks.

 

Et annet alternativ er VoxATC, som jeg igrunn liker veldig godt. Er stemmestyrt og du får en veldig fin flyt med å sette sammen fraser som gir forskjellige betydninger. Minuset med denne er få og dyre stemme sett, er ikke helt stabilt på routing og høyde endringer. Du kan f.eks. 200 nm før dest få beskjed om å descende til 10000ft, videre kan du få traffic advisory og bli sendt på en lang omvei 90 grader fra din rute for å unngå møtende trafikk, pluss en del andre ting. Den store fjæren i hatten, er at VOXATC leser SID/STARS, og du vil bli assignet en SID ved departure, og en STAR ved approach, veldig fancy. :)

 

Sitter egentlig å venter på at de skal raffinere VOXATC litt mere, så vil jeg mest sannsynlig begynne å bruke det mer og mer.

 

Sånn, beklager for langt og kjedelig utbrudd fra meg, men håper dere får i allefall litt nytte av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All info er god info:)

 

Men jeg er ikke lenger enn at jeg ikke får lagt inn RC4 på grunn av denne DLL filen som mangler.

 

Lastet ned den DLL fixer greia, men den vil ikke oppdatere DLL filene før man betaler litt over 300,- for progr.

 

Jeg har jo allerede betalt over 300,- for RC4.

 

Any help? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dette høres mistenkelig ut, skal ikke være nødvendig å betale noe for de dll greiene, måtte selv fikse akkurat dette når jeg reinstallerte på den nye PC'en min, gikk veldig greit for meg da.

 

Må kikke litt nærmere på dette når jeg kommer hjem fra jobb, skal få fiksa dette til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...