Gå til innhold

ATC stream Oslo up!


Thomas Lorentzen

Anbefalte innlegg

Truls Otto:

Har du en av de mottakerne som sender til flightradar24.com? I så fall hva heter "radaren" din på F24?

 

Even:

Har du fått til koplingen mellom ES og SBS2FSDProxy? Begge deler kjører hos meg og jeg ser at SBS2FDSProxy mottar signaler fra Truls Otto sin radar. Jeg ser også samme fly på flightradar24.com. Men jeg ser ingenting på ES, hvor jeg har startet Proxy server. Er det noe spesielt jeg må gjøre for å kople dem sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens Leo:

Du kobler til euroscope på vanlig måte som når du kobler til vatsim, men i server-feltet skriver du 127.0.0.1 eller localhost, som SBStoFSDproxy sender på lokalt på pcen din.

 

Edit:

Ang deling av ADSB data, http://www.adsbhub.net/ har en server som flere deler data på, bla to fra Norge. De som deler kan koble seg til i euroscope og se all trafikken som andre deler. Hvordan dette funker vet jeg ikke, men kan jo alltids ta kontakt med han som driver den siden og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing, men hvilken basestasjon er du koblet til? Jeg har sloss med dem i rundt et år pga. dårlig ytelse på linjen. Masse pakketap og til tider helt ubrukelig. Har gått så langt som til å sette opp monitorering hos meg selv og 3 av mine naboer for å undersøke. Grafene indikerer at de lar den dårlige tjenesten gå litt på rundgang mellom kundene, det varierer mye for alle. Jeg kan se at det er ille for noen og bra for andre, og så snur det seg rundt og blir omvendt for alle.

 

Loggene min, om du kjenner til smokeping.

http://ec2.stallfellen.com/cgi-bin/smokeping.cgi?target=External.ExternalgatewayLarge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet abonnement hos dem for ca en måned siden. Vi er koblet til "Hanskollen" og abonnerer på 4000/1000. Har stort sett målt rundt 4500/1500 uten noe pakketap (i følge speedtest og pingtest.net), men hender hastigheten er noe redusert (~2500/1000). Men stort sett får vi det vi abonnerer på, så bortsett fra at prisen er skyhøy har vi vært ganske fornøyde så langt egentlig. Har dere helt klar sikt til radiomasten? Det har mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere at det ikke er sikten som er problemet. Vi har målt 6/6 som er det vi betaler for, men stort sett er pakketapet for høyt til å komme over 1Mb. Og siden dette veksler mellom oss og andre naboer sitter problemene i utstyret på mistberget, ikke i vår link til dette utstyret.

 

--

For anledningen: Frank Olaf, Ph.D. innen high performance computer networks B-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jaja, noen annonserte med en nettside med ATC gardermoen.

Jeg har da sett at dette /linker ikke fungerer med en vanlig internettt tilkobling for en vanlig bruker av internett.

Noen må tydeligvis finne opp hjulet på nytt for å få ting til å gå rundt.

Ingen vits i å poste ATC websider når det ikke funker.

 

er offline står det hos meg.

Takk og hei.

Lars Peter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem Frank Olaf, forstår frustrasjonen din... Hvordan er signalstyrken? Kan hende de burde satt opp en antenne som peker mer direkte mot nabolaget ditt. Naboen min hadde også litt ustabilt nett til å begynne med, da var det bare en justering av antenna i masta som skulle til.

 

@Lars Peter:

Radar-streamen var nede en liten stund av en eller annen grunn, men er oppe igjen nå. Skal fungere med vanlig internettilkobling, men du trenger Euroscope for å koble til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...