Gå til innhold

FSInn og VATSIM Online brukerhjelp


Kim Sølvberg

Anbefalte innlegg

 

Hei!

 

Er det mulig å få litt hjelp til innstalering ,i forkant , til FSInn her? Har prøvd SB4 ..

SB4 var ekreeeemt ustabilt på mitt system nå iallefall, (mulig jeg var skyld i det selv), men gjorde kort prosess etter et par turer, og fjernet hele greia.

 

Innstallerte FSInn m.m. etter beste evne og ulik foruminfo. Måtte kjøre FSFIX - har neeesten kommet helt i mål, men nå er jeg der at jeg prøver å logge meg på - men blir "kastet av" etter noen sekunder. Mulig jeg aldri er "på" i det hele tatt, men har tydeligvis en jobb å gjøre. Mulig med firewall`n på pc`n. Har flydd offline i en ukes tid istedet - men tenkte å bruke helgen til å få dette på plass. Må jo på nett!!!

 

Har sett det er noe info på forumet her - og må innrømme jeg ikke har fulgt alle de råd ennå - men ser for meg en avvinstalering igjen - også begynne på scratch (med FSInn altså). Simmen fungerer perfekt. :)

 

Og her hadde det vært flott med noen oppdaterte linker til guider, tips og/eller råd. Kjør på hvis noen føler seg kallet.

Vi skulle hatt en skikkelig norsk innst. guide til FSInn føler jeg. :)

 

Må jeg feks innstalere noen voice program (teamspeak e.l.)?

Kjører forresten Win7/64 og FSX.

 

 

 

Håper på tilbakemeldinger.

 

 

Kjører forresten Win7/64 og FSX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innloggings problemet ditt er nok pga feil ip, fsinn må enten få endret adresse til server info, eller du skriver den inn manuelt.

 

FSINN UI->SET->NETWORK-VATSIM-> Endre serverip dressen der. Bruk gjerne den jeg har.

fsinnnetwork.jpg

 

Det grønne er stort sett alltid bra i europa:

serverlist.jpg

 

Skal se om jeg finner igjen metoden for å få automatisk oppdatert server liste i fsinn, hadde den før men etter reinnstall så er den borte her også :)

 

EDIT: FSINN SERVER LIST FIX

 

Direkte link, innstaller til hovedmappen til FSFDT, med win 64bit, kjør som admin. I fsinn etter det, under network->vatsim, trykk load servers, så kommer listen om du trykker det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jan Tore. :)

 

Nevnte det ikke - men har også vært innom IP adresse feltet og oppdatert det i FSInn UI (er det vel - sitter på jobben så husker ikke helt) for det som sto der var utdatert.

 

Har også gjort noen knep omkring at FSInn skal kjøres "administrativt" i Win7 .. fulgt instrukser ved første oppstart vedr oppdatering av fly biblioteket etc..

 

Men skal rydde opp i dette i helgen har jeg tenkt! :/

 

Takk for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævven så mye plunder og heft .. jeg er ikke råest på det her heller, men er egentlig klar nå tenker jeg. Har vært oppe online osv .. Det som står igjen nå bare (tror jeg) er voice !

Har bestemt meg for TeamSpeak (TS) men oppdager jo at jeg kan høre ENOS (med noe lavt volum) uten å ha innstalert noe voiceprogram i det hele tatt. FSInn har ikke noe voice by default etter hva brukerveiledningen sier - så hva skjer a? :crazy:

 

Må jeg eller må jeg ikke ha voiceprogram i tillegg..?

Hvor / Hvordan setter jeg opp PTP button og justerer volum eventuellt direkte i FSInn? Er litt slitt i nerva her nå,etter flere timer faktisk med prøving og feiling. :cry:

 

All info mottas med takk.

Fortsetter "feilsøking" paralellt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke TeamSpeak o.l. for å kommunisere med ATC på Vatsim. Det er heller ikke mulig å gjøre det på denne måten. Alt gjøres med FSInn :)

 

Jeg sitter på mac for øyeblikket og har ikke muligheten til å vise deg screenshots eller forklare deg hvordan du gjør det, men Andreas Stangenes har forklart dette utmerket i sin youtube video du finner her:

 

 

FSinn kan være litt trøblete å sette seg inn i første gangen. Når du først har kommet i gang er det utrolig enkelt i bruk :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Christer ... og dere andre. Satt så ei kula til slutt.

Ferdig med voicecheck med Oslo nå - litt flightplanning også kjører vi. :)

 

Bra tutorial forresten. Stusset over vær og innstillinger bare? Har jo nå huket av for "disable weather by default" - hmmm.

Nå har jeg FEIL VÆR her jeg står på gate i Oslo. Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det lyktes å fly helt til Gøteborg på FL270 mot EKCH faktisk - med reelt vær og det hele før jeg skulle sjekke litt omkring CHAT funksjonen - og ikke få inn all chat på tekst når jeg lå på ESOS_CTR. Klikket på COM1 knappen og vips - fullt heng i FS :cry: hehehe. Men sånn er det. Reboot nå - hadde en rimelig "full" maskin her - litt tweaks - også på han igjen. ENGM-EKCH.

 

Takk for all hjelp. Målet er nådd : jeg er oppe på VATSIM igjen etter lang tids fravær. Ha en god helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...