Paulo Fernandes Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Jeg og Andreas Nærbø skulle fly fra Molde til Gardermoen isted, men ca midtveis i flyturen oppdaget jeg at drivstoffet i tank 1 til eng 1 begynte å gå tomt. Jeg fikk sagt ifra til ATC og etterhvert mistet jeg motorkraft på motoren, som resulterte i squawk 7700. Det var litt blandende følelser på vei til ENGM. Min forrige landing uten ordinær motorkraft gikk ikke fullt så bra. På cruise på FL290 virker alt som det skal: Tank 1 går helt tom for drivstoff, og lyden av at motor 1 slokner, høres godt: Jeg sier ifra til ENOS_CTR om vår situasjon og squawker 7700: Får vectors til ILS 01L: På vei ned var også Andreas Nærbø, som fikk lande på 01R: Single engine landing checklist leses opp (throttle nr 1 skulle vært på idle, men det gikk ikke med A/T på): Bruker rudder-pedalene mye under landing og treffer banen mykt på 01L. Takk til ATC for prioritering i luften. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Fine bilder! Kunne du ikke bare crossfeedet fuelen over til tank 1 da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Regel nr 1 ved fuel leak: Dobbeltsjekk at x-feed er AV. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Ja hvis det er fuel leak ja.. jeg trodde han bare hadde glemt deg og tatt med for lite fuel i en tank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Hjelset Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 "Single engine landing checklist leses opp (throttle nr 1 skulle vært på idle, men det gikk ikke med A/T på)" Les listen en gang til fra toppen, så ser du at autothrottle skal være av Ikke la automatikken ta overhånd Men spennende serie! Gøy med litt utfordringer i simmen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Jeg gikk gjennom den checklisten og landet uten A/T ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Kjempeflott bildeserie. Mye "dramatikk" i bildene. Me like very much! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Kunne du ikke bare crossfeedet fuelen over til tank 1 da Visste ikke hvordan jeg gjorde det på 737en, men det skal prøves ut senere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.