Gå til innhold

Iran vil sende leke-spionfly til Obama


Benjamin Hennes

Anbefalte innlegg

Per,

 

Joda, er lov å spørre. Innenfor olje bransjen ja. Alt vi gjør er klarert med UD. De har en langt liste om hva og hvem du ikke kan gjøre business med.. Etter siste tids hendelser er jeg redd denne listen snart blir lengre. Jeg sliter veldig med å forstå disse sanksjonene, går jo kun utover uskyldig 3.part. De andre klarer seg uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att sanksjoner vil gå utover befolkningen er jo helt logisk og en naturlig konsekvens av slike reaksjoner. Men hva er best av å fortsatt pøse penger inn i ett tyuranisk regime kontra att folk som allerede lider på mange sivile felt i hverdagen må lide litt mer økonomisk?

 

Om denne sanksjonen vil virke kjapt så må det isåfall være att Iranerne selv gjør ett opprør mot regimet og får det fjerna med egne midler. Isåfall vil sanksjonene være ett nyttig redskap. Om framtida kan ingen spå, men vi kan gjøre kvalifiserte gjetninger og er det ett folk i den regionen jeg har tru på sånn sett så er det Perserne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker fra da de første Iranske asylsøkera kom til hjembygda mi etter revolten. Vi viste jo på forhånd att det skulle komme en gruppe fra Iran og de fleste hadde nok en stereotyp forestiling om att det ville dukke opp en gjeng med Sheik Ben Redik Fyfasan skikelser. Stor var derfor overaskelsen da dem hverken så annerledes ut eller kledde seg på anna måte enn oss Gudbrandsdøla,,ja bortsett fra mangel på felleskjøp capser da :grin:

Husker jeg tenkte att,,,jøss, de kunne jo like gjerne vært slektinger til venna mine i Åndalsnes, Vestnes og Ålesund. Bakalao handelen har tross lagt igjen litt mer kulør i visse deler av landet vårt i forhold til eks, Gudbrandsdalen ;)

 

Når vi kom i prat slo det meg også hvor gode engelsk kunskaper dem hadde for ikke å si hvor opplyste de var. Selvfølgelig ligger det i korta att dette var de resursterke i Iran. De som ikke var i oposisjon til Shaen og de fleste av dem var delvis utdanna i vesten. De var jo like oss på nær sagt de fleste felt til og med ideologisk.

 

Iran hadde vært ett fyrtårn for hele den regionen hadde ikke tyraniet kuppa sturet ved hjelp av de uoplyste fattige. De er vel stort sett like uoplyste og fatige i dag også med untak av de spom har lagt seg til sengs med regimet med stilinger og posisjoner innafor politi og militær. Selvfølgelig strengt regulert og påpassa av regimets herskere. Ingen regimer vil la sine "nyttige idioter" få mer armslag enn hva regimet er tjent med.

 

Det gjør ikke saken noe bedre med tanke på att det var vesten ved Frankrike og USAs tidligere president Jimmie Carter som sørga for dette kuppet. Og av alt anna enn medmenesklige grunner. Busines as usual. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...