Gå til innhold

Flightradar24


Per Bråtebæk

Anbefalte innlegg

Jeg bor slik til i forhold til Gardermoen at jeg får all trafikk som tar av fra 01R rett over hustaket.

Har registrert at det er på langt nær all trafikk som vises på Flightradar24.com.

Jeg kan sitte og høre mange fly som passerer uten at disse vises.De fleste fly har nådd en høyde på ca 5000-6000 ft når de passerer over her,så de høres godt.Hvorfor vises ikke alle?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Per

 

Grunnen til at du ikke ser alle flyene har med transponderene i flyene. De fleste nye har en ADS-B transponder som eks airbus og 737NG etc.Hvis du går opp på venstre siden øverst i filghtradar 24 så er det en link som heter learn more about how flightradar 24 works. der får du forklart en hel del.

Jeg bruker den veldig ofte når kona flyr over til Brasil. Mister da radarkontakten etter Kap Verde øyene og får tilbake kontakten litt ned i Brasil, da det er veldig dårlige signaler i nordøst opp ved Natal Håper du fikk en ok forklaring

Hilsen

Ole Arvid Herseth :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...