Stein-Ove Rud Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hei på dere Så var det tid for dagens "SAS dose" :grin: Turen gikk fra ENZV med SE-DOR (NGX -600). Legger ut et par i fra Final til "Tåkeheimen Intl." Håper virkelig dere setter pris på dette. :grin: Ha en kjempefin SAS dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn seiersten Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jepp, flotte bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Henriksen Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Flotte bilder! Jeg har et spørsmål angående ruter innenlands i Norge. Hvilken Flight level brukes normalt på ruter som f.eks. ENZV-ENGM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carl Nelson Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 På em video jeg har av hverdagen i cockpit til Norwegian-flyvere så flyr de en rute fra ENGM til ENZV, og da opplyser kapteinen at de ligger i cruiselevel 240. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Varierer veldig . Alt fra som Carl sier 240 - 350 faktisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Men FPL's files i FL300, så er det opp til de fremme hvorvidt dette egner seg ift. vekt/vind osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Husk at når du flyr østover skal man nesten alltid bruke en "ODD" flightlevel for cruise. Dvs FL250, 270, 290, 310 osv. Vestover, for eksempel ENGM-ENZV brukes "EVEN" flightlevels; 240, 260, 280, 300, 320, 340 osv. Varierer en del hva som brukes mellom de to flyplassene, kommer litt ann på vindforholdene i høyden, flyets vekt osv, men en normalt lastet 737 kan du fint fly opp til FL 290/300 som er ganske vanlig i real world. Ellers er det som de nevner over her, ikke uvanlig at de bruker FL240/250 eller høyere. Du kan jo se litt på flightradar24 og se hvilke høyder de ekte flyene ligger på. Fine bilder forresten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Berg Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Flotte bilder, setter veldig pris på sas bilder, de er mye finere enn norwegian.....og ekstra fin uten winglets. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carl Nelson Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 350 mellom ENGM og ENZV er vel såpass høyt at de ligger vel ikke lenge i cruise før de begynner på decent tenker jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henning Henriksen Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Flotte bilder! Hva er en typisk høyde mellom enzv og enbr? Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 i dag er det for eksempel FL290 østover og FL300 vestover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.